کد خبر : ۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
یک خودرو کاملاً شهری؛
لیفان X50، یک خودرو کاملاً شهری که در دسته کراس اوورهای کوچک طبقه‌بندی می‌شود و در بازار ایران فروش خوبی را تجربه کرده است.

به گزارش خودروکار، لیفان X50، یک خودرو کاملاً شهری که در دسته کراس اوورهای کوچک طبقه‌بندی می‌شود و در بازار ایران فروش خوبی را تجربه کرده است. ابعاد این خودرو تا حد زیادی آن را مناسب سفرهای شهری کرده است و به دلیل امکاناتی نظیر جعبه‌دنده CVT خاص این خودرو، مصرف سوخت آن کمی پایین‌تر می‌آید.

این خودرو در دو مدل جعبه‌دنده دستی و خودکار CVT در ایران به فروش می‌رسد که ما قصد داریم نمونه CVT آن را تشریح کنیم.

طراحی خارجی

کپی‌برداری خودروها یک امر خیلی معمولی در خودروهای چینی است. این خودرو که شاید در شب‌ها تفاوتش با آلفا رومئو جولیتا مشخص نشود، مشخص طرح عقب را از بخش پشتی جولیتا کپی‌برداری کرده و دلیل زیبایی X50 همین موضوع است. البته می‌توان به جرات گفت جلو این خودرو با پشت آن هیچ تناسب خاصی ندارد و بدیهی است که اگر شما طرح جلوی اپل آسترا را با سپر کپی شده روی طرح عقب جولیتا بگذارید، نتیجه جالبی نخواهید داشت. همچنین ارتفاع زیاد برای خودرویی که ظاهری اسپرت دارد، شاید اصلاً منطقی به نظر نرسد. اما گویا بازهم باوجوداین تناقض، فروش X50 به‌راحتی انجام می‌شود و خودرو صفر آن طرفدار دارد.

همه چیز درباره لیفان X50، یک خودرو کاملاً شهری

طراحی داخلی

طراحی داخلی این خودرو واقعاً قابل‌قبول است و فضای مناسبی برای سرنشینان دارد. برخلاف خارج این خودرو که هر بخشش یک ساز می‌زند، داخل خودرو یکدست و متحد است. هرچند که این موضوع دلیل نمی‌شود این طراحی جالب و خوب باشد. کیفیت به‌کاربرده شده در مواد اولیه تشکیل‌دهنده داخل خودرو، واقعاً ضعیف است و نمونه این کیفیت را تنها می‌توان در خودروهای چینی دیگر مشاهده کرد. پشت آمپر سرخ‌رنگ، اولین چیزی است که توجه راننده را به جلب می‌کند که البته استفاده از این رنگ در پشت آمپر زمانی که اکثر خودروسازها به سمت رنگ سفید رفته‌اند، شنا کردن برخلاف آب است. فضای حمل بار این خودرو این خودرو قابل‌تغییر است و صندلی‌های عقب قابل خواباندن هستند که این کار فضای خوبی برای حمل وسایل حجیم می‌دهد.

مشخصات فنی

این خودرو از پیشرانه مشهور 1.5 لیتری خودروهای چینی بهره می‌برد که در اکثر خودروهای چینی تکرار شده است. پیشرانه X50 می‌تواند تا 102 اسب بخار نیرو ایجاد کند و تا 133 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این‌که قدرت موتور باید با وزن بدنه نسبت منطقی داشته باشد، از هیچ‌کس پوشیده نیست. این خودرو که ظاهری اسپرت دارد، در بین هم‌رده‌ها و رقبای خود ضعیف‌ترین شتاب را دارد که شاید به دلیل جعبه‌دنده و پیشرانه باشد. شتاب 0 تا 100 این خودرو 13.5 ثانیه اعلام‌شده است.

جعبه‌دنده به‌کاررفته در این خودرو، از نوع پیوسته CVT است و شاید یکی از علل اصلی شتاب پایین این خودرو باشد. گیربکس‌های CVT، برای خودروهایی طراحی‌شده‌اند که لازم نیست شتاب زیادی داشته باشند و می‌توان از این دسته به نیسان تیانا اشاره کرد.‌ طبیعتاً استفاده از گیربکس CVT در یک خودرو اسپرت، یک تناقض به‌تمام‌معنا است.

کیفیت سواری

اگر از افرادی که از این خودرو استفاده کرده‌اند پرس‌وجو کنیم، نکات قابل‌تأملی درمیابیم که در زیر به آن اشاره‌شده است:

این خودرو استهلاک بالایی دارد و در بازه‌های کم، نیاز به مراجعه تعمیرگاه احساس می‌شود
سیستم تعلیق و جلوبندی این خودرو ضعیف است؛ همچینین به دلیل ارتفاع بدنه، هندلینگ این خودرو ضعیف است.

 

 

 

منبع: جام جم آنلاین

 

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران