کد خبر : ۹۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
«خودروکار» گزارش می دهد؛
آمارهای سود منتشر شده از صنعت خودروسازی اروپا نشان می‌دهد که پس از مدت‌ها خودروسازان این قاره نفس راحتی می‌کشند و بحران را پشت سر گذاشته و با سرعت هرچه تمام تر به سمت وضعیت بهبود در حرکت هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، براساس این آمار همه خودروسازان اروپایی در شش ماهه نخست سال 2017 سود به ثبت رسانده اند. در نیمه اول سال‌جاری، کمپانی پژو-سیتروئن با هدایت کارلوس تاوارس مدیر ارشد سابق رنو و مدیر عامل فعلی پژو) با ثبت حاشیه سود عملیاتی 7.3 درصدی و در حالی که از 5 سال پیش برای رشد دست و پا می‌زد، بالاخره سود تاریخی را به ثبت رساند.

این در حالی است که این کمپانی با افت دو رقمی در برخی از مدل‌های خود مواجه شده اما به لطف بازار ایران و همچنین مصر، مدل 405 رشد عجیبی داشته است.

برادر رقیب این کمپانی، یعنی گروه کارخانه‌های رنو نیز طبل شادی می‌نوازد. این کمپانی با همکاری متحد خود، نیسان، توانست در نیمه اول سال 2017، در جایگاه بزرگترین تولید کننده جهانی خودرو و در کنار فولکس واگن قرار گیرد. اما مشکلی که رشد هر دو برند فرانسوی پژو و رنو را تهدید می‌کند، سیاست کاهش فروش دیزل است که اگر بتوانند به خوبی خود را با این تغییرات تطبیق دهند، دچار کاهش و سقوط نخواهند شد. 

در مورد خودروسازان آلمانی نیز، فولکس واگن علی رغم مشکلاتی که از دیزل گیت به دوش می‌کشد، توانسته رشد 4 درصدی داشته باشد و در میان برندهای زیر مجموعه این گروه، رشد سئات و بنتلی به ترتیب 13.7 و 30.6 درصد گزارش شده است. 

ب او م و دایملر نیز با ثبت رشد 5 و 8 درصدی در رده خودروسازان اروپایی هستند که در نیمه اول سال 2017، در مسیر رو به بالا حرکت می‌کنند.

منبع: نشریه LesEchos  فرانسه
ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران