کد خبر : ۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 5 شهریور ماه «خودروکار»
تسمه‌های مارپیچ که به عنوان تسمه دینام نیز شناخته می‌شوند، قدرت را به کمپرسور کولر،‌پمپ هیدرولیک فرمان، پروانه رادیاتور (در خودروهای با پروانه مکانیکی) و پمپ انژکتور انتقال می‌دهند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگر تسمه مارپیچی پاره شود، همه قطعات موتور از کار می‌افتند، موتور بیش از حد داغ می‌کند و آسیب می‌بیند. تعمیرکاران به دنبال شیار، ترک‌خوردگی و یا پوسیدگی هستند که نشانگر لزوم تعویض این تسمه است.

هنگام روشن شدن موتور در روزهای سرد سال و رانندگی در پیچ‌های تند، اگر صدای قیژ مانندی از موتور شنیدید، هشداری است که به شما اخطار می‌دهد، زمان تعویض تسمه فرا رسیده است. مطالعات نشان‌می‌دهد که تسمه دینام اغلب بین ۶۰ هزار و ۹۰ هزار کیلومتر پیمایش خودرو دچار نقص فنی و توصیه می‌شود که آن را قبل از فرا رسیدن این مسافت عوض کنید.

عوامل موثر در پاره شدن تسمه تایم شامل از کار افتادن فرمان هیدرولیک ،دینام ،واتر پمپ ،کمپرسور کولر، و در برخی موارد پیش آمده که تسمه دینام پاره شده و دور فولی سر میلنگ پیچده است و باعث رد کردن یا پاره شدن تسمه تایم شده که خسارتی چند برابر به مالک خوردو زده است.

شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «حودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۷:۳۳
0
0
تسمه تایم داخل موتوره و این که شما گفته اید نیست! شما تسمه موتور را گفته اید.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۲۱:۵۱
0
1
با سلام مدت 5روز میباشد تسمه دینام پراید مدام پاره میشود اول بلبرینگ دینام قفل کرده که تعویض نمودم ولی صدای جیغ شنیده میشد وهمراه بوی سوختگی تسمه .این هم بعد از دو روز پاره شد وبعد از تعویض مجدد بعد از حرکت برای سومین باره پاره شد باطری سالم هستش دلیل دیگه ایی هست خواهشمندم راهنمایی کنید.
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۰:۵۸
0
0
باسلام
آیا شکسته شدن دسته موتور و کج شدن موتور باعث ریش ریش شدن تسمه تایم ماشین پزو 405 میشود ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران