کد خبر : ۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
امروزه آلودگی هوا به یکی از بزرگترین تهدیدهای جانی مردم جهان تبدیل شده و خودروسازهای جهان در سال‌های اخیر نقش پررنگی در ایجاد این آلودگی‌ها داشته‌اند کما اینکه به ساخت خودروهای برقی روی آورده‌اند و این خودروها با استقبال مردم نیز مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، امروزه اصطلاح «خودرو برقی» به پر کاربرد ترین عبارت مطبوعات خودرویی و شرکت‌های خودروسازی جهان تبدیل شده و می‌توان گفت انقلابی تازه در صنعت خودروسازی جهان رخ داده و آن هم روی آوردن به خودروهای پاک چه از نوع هیبرید و چه از نوع تمام برقی است.

مقوله آلودگی هوا و خودروهای دارای سوخت فسیلی که عامل اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها به شمار می‌رود، دولت‌های بسیاری را بر آن داشته است که رو به اعمال محدودیت در قبال این گونه خودروها بیاورند و از کشورهای پیشرو در این زمینه می‌توان به چین، انگلستان، هند، اسپانیا، دانمارک و فرانسه اشاره کرد که همگی قانون ممنوعیت تردد برای خودروهای دارای سوخت فسیلی به ویژه دیزلی‌ها را به تصویب رسانده‌اند.

آلودگی هوا در این روزها به یکی از بزرگترین تهدیدهای جانی مردم جهان تبدیل شده است و خودروسازهای دنیا در این سال‌ها نقش پررنگی در ایجاد این آلودگی‌ها داشتند. سال 2015 میلادی بود که طبل رسوایی دیزل سازان با پرونده تقلب فولکس واگن به صدا درآمد و روز به روز شاهد کاهش اقبال مردم جهان از این خودروها بوده‌ایم. این دل زدگی از خودروهای دارای سوخت فسیلی توام با رونق فروش خودروهای برقی بوده است. چندی پیش بود که شمار این خودروهای دوستدار محیط زیست از مرز 2 میلیون دستگاه گذشت و یکی از دلایل آن ملایم شدن قیمت‌ها و پذیرفتن این سبک خودروها به عنوان خودرو ایده آل، پاک و نسبتا ارزان توسط مردم جهان است.

در کنار عبور از مرز 2 میلیون دستگاه خودروی برقی در جهان، سال گذشته در اروپا رشد فروش 2.9 درصدی فروش برقی‌ها به ثبت رسید و این در حالی است که در سال 2005  تعداد خودروهای برقی جهان تنها به صدها دستگاه می‌رسید و  این میزان در سال 2015 میلادی به بیش از یک میلیون دستگاه افزایش یافت و در سال 2016 نیز با افزایش فروش 60 درصدی در مقایسه با سال قبل خود مواجه شد.

از پرفروش‌ترین کشورها در این زمینه می‌توان به کشورهای چین و ایالات متحده اشاره کرد. امریکا  خود دارای مشهورترین برند خودروسازی سازنده خودروهای برقی «تسلا» است و چین نیز به مهد کارخانه‌های برندهای مختلف خودروسازی جهان تبدیل شده است که پروژه‌های ساخت خودرو برقی را در این کشور متمرکز کرده‌اند.

شایان ذکر است که شروع ورود خودروهای برقی به عرصه صنعت خودرو به سال 1997 میلادی باز می‌گردد و پس از گذشت 20 سال شاهد رونق روز افزون این خودروهای فاقد آلایندگی و توجه ویژه مردم به آنها هستیم.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:  otomobilgazetesi.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران