کد خبر : ۹۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
شرکت تویوتا پس از ۱۱ سال تولید و حضور خودرو اوریون در استرالیا، تصمیم گرفته است که تولید این خودرو را متوقف کند.
به گزارش خودروکار، خودروی ژاپنی تویوتا اوریون در سال 2006 در نمایشگاهی بین المللی واقع در ملبورن استرالیا ، معرفی و رونمایی شده بود که در واقع بعنوان جایگزینی برای خودروی آوالون در استرالیا تولید خود را آغاز کرد و از ان زمان تاکنون حدود 180 هزار دستگاه از آن ، وارد بازار استرالیا و سایر کشورهای خارجی شد.

شرکت خودروسازی تویوتا قصد دارد با پایان بخشیدن به خط تولید اوریون، تولید خودروی جدید تویوتا کمری هیبریدی را در سپتامبر سال جاری آغاز کند . در واقع تویوتا کمری در دو مدل دیگر یعنی بنزینی و V6 هم به ترتیب در ماههای اکتبر و نوامبر وارد بازار استرالیا خواهند شد.

خودروی تویوتا اوریون به یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز بود که تویوتا از آن با عنوان "پیشرفته ترین و قوی ترین موتوری که تویوتا تاکنون در استرالیا عرضه کرده است" یاد کرده است. قدرت موتور این خودرو 268 اسب بخار و 336 نیوتن متر گشتاور بود.

برخلاف بسیاری از خودروهایی که توسط خودروساز های مختلف در استرالیا ساخته می شوند، خودروی اوریون موفقیت چشمگیری در میزان صادرات تویوتا داشت و طبق آمار های منتشر شده، بالغ بر 70 هزار دستگاه خودروی اوریون به مناطق مختلف بخصوص خاورمیانه صادر شده است.

تویوتا کمری مذکور قرار است همانند خودروهای تولیدی هولدن و فورد در استرالیا، در اندازه متوسط و به صورت یک سدان ( خودروی سواری) خانوادگی عرضه و وارد بازار این کشور شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران