کد خبر : ۹۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: باید صنعت قطعه سازی با سرمایه‌گذاری جدید و انتقال دانش فنی احیا شود تا بتواند در فرآیند داخلی سازی قطعات خودروهای جدید مشارکت کند.
به گزارش خودروکار، شهرام آزادی،  اظهار کرد: متاسفانه به غیر از چند قطعه ساز بزرگ که همگام با تکنولوژی روز صنعت قطعا سازی جهان حرکت کردند باقی قطغعه سازان از مشکل تکنولوژی پاینی و بهر وز نبود نماشینآلات تولید رنج میبرند
 
وی با بیان اینکه طبیعتا این قطعه سازان با این سطح کیفی نمی توانند در فرآیند داخلی سازی خودروها ی جدید مشارکت کنند، خاطر نشان کرد: بنابراین باید با مشارکت با قطعه سازان بین‌المللی نسبت به انتقال فناوری روز به صنعت قطعه سازی اقدام شود.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: قطعه سازان داخلی برای ارتقای تکنولوژی و کیفیت قطعات تولیدی نیازمند سرمایه‌گذاری جدید به ویژه در حوزه ماشین آلات هستند که البته این شرکت‌ها از منابع مالی لازم برای این کار برخوردار نیستند.
 
وی افزود: بنابراین باید یا از طریق مشارکت با قطعه سازان مطرح بین‌المللی یا از طریق سیستم بانکی، منابع مالی لازم برای نوسازی خطوط تولید و ارتقای تکنولوژی قطعه سازان داخل تامین شود.
 
آزادی با بیان اینکه با سطح فعلی صنعت قطعه سازی از نظر مالی و فنی بعید است این شرکتها بتوانند کیفیت کار خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: بنابراین بهتر است وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار مدیریت حضور خودرو سازان بین‌المللی در ایران، برنامه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاری در شرکتهای قطعه سازی و ارتقای کیفیت تولیدات این صنعت تهیه و اجرا کند.
 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران