کد خبر : ۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
عظیم خودرو به‌عنوان شریک تجاری فوتون چین، شاسی‌بلند دو دیفرانسیل این شرکت چینی که از موتور 2 لیتری توربو شارژ بهره می‌برد را در بازار ایران عرضه می‌کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، عظیم خودرو به‌عنوان شریک تجاری فوتون چین قرار بر آن است تا خودرو فوتون ساوانا را در بازار ایران عرضه کند و اولین رخ‌نمایی این خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد بوده است.

فوتون ساوانا که یک خودرو شاسی‌بلند چینی به‌حساب می‌آید دو دیفرانسیل یا چهارچرخ متحرک است و بنابر پیش‌بینی‌ها قیمت آن 135 تا 160 میلیون تومان خواهد بود.


ساوانا از موتور 1981 سی‌سی توربو شارژ، دارای سیستم پاشش سوخت تزریق مستقیم (GDI) است، بهره می‌برد، این پیشرانه قدرتی معادل 214 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتن در متر را تولید می‌کند.

ساوانای چهار سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو 5، مصرف سوخت 9.8 لیتر در 100 کیلومتر را به‌صورت ترکیبی به ثبت رسانده است.

این خودرو شاسی‌بلند دو دیفرانسیل در حالت اتوماتیک دارای گیربکس شش سرعته و در حالت دستی 5 سرعته است که از سیستم تعلیق جناقی دوبل بازو بلند مستقل در جلو و در عقب از یکپارچه پنج لینک در آن استفاده‌شده است.


این خودرو در سیستم ایمنی برای سرنشینان دو عدد ایربگ برای راننده و شاگرد و ایربگ پرده‌ای در طرفین خودرو در نظر گرفته است که در کنار آن سیستم کمک حرکت در سربالایی و سرازیری تعبیه‌شده است.

فوتون در ساوانا سیستم فرمان هیدرولیک (Rack&pinion) را قرار داده که در کنار آن این خودرو دارای مانیتور شش اینچ، نقشه، سان روف پنج حالته و ... است.


یکی از نکات مهم این خودرو سیستم ترمز دیسکی در چرخ‌های عقب و جلو است که از امکانات ABS + EBD در کنار سیستم پایداری (ESP) بهره می‌برد.


لازم به ذکر است که عظیم خودرو در آینده نزدیک، فوتون ساوانا را در ایران به تولید می‌رساند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران