کد خبر : ۹۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
«خودروکار» گزارش می دهد؛
دادگاهی در کره جنوبی، کیاموتورز را به پرداخت 374 میلیون دلار از دستمزدهای عقب افتاده کارگران این کارخانه محکوم کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگرچه این عدد بسیار کمتر از آن چیزی است که توسط کارگران اعلام شده بود اما می تواند ضربه سنگینی به صنعت خودروسازی کره وارد کند چرا که آن ها در حال حاضر با رکود بی  سابقه ای در بازار اصلی خود یعنی چین دست و پنجه نرم می کنند.

پیش از این کارگران کیاموتورز در سال 2011 اعلام کرده بودند که نزدیک به ۱ تریلیارد وون از این شرکت طلب دارند. کارگران کیاموتورز اعلام کرده اند که کیاموتورز باید تمامی حق و حقوق جانبی را از جمله اضافه کاری، سنوات، جبران خسارت و دیگر حقوق اضافی را نیز به همراه ئایه حقوق در نظر گرفته شده پرداخت کند.

پس از اعلام این حکم سهام کیاموتورز در حال حاضر ۳.۳ درصد سقوط کرده است و همچنین شرکت هیوندای دیگر شرکت وابسته به کیا موتورز نیز با یک کاهش 1.4 درصدی روبرو شده است. کیاموتورز به این حکم اعتراض کرده است و درخواست تجدید نظر داده است. 
اتحادیه خودروسازان کره جنوبی پیش از حکم دادگاه اعلام کرده بود این پرونده در شرایط سیاسی فعلی و زمانی که شبه جزیره کره دچار تنش های سیاسی است، می تواند ضربه سنگینی به کل صنعت خودروسازی این کشور وارد کند.

در حال حاضر شرکت های کره حنوبی از جمله هیوندای با بایکوت شدید و فشارهای نظارتی از سوی چین روبرو شده اند. این شرکت که به همراه کیاموتورز به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ دنیا شناخته می شود در ماه گذشته کمترین میزان درآمد خود را نسبت به 5 سال گذشته ثبت کرده است. این اتفاق در حالی رخ داده است که میزان فروش شرکت هیوندای در چین 64 درصد سقوط داشته است.

منبع: Motor1.com

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی ندافان

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران