کد خبر : ۹۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مدیرعامل اسبق ایران خودرو:
مدیرعامل اسبق ایران خودرو با بیان اینکه برگزاری "جلسات آینده نگری صنعت خودرو" در راستای ایجاد دید جدید برای چهار سطح از مخاطبان است، گفت: شرکت‌های ایرانی باید جایگاه خود را در صنعت خودرو جهان و کشور پیدا کنند و بدانند چه نقشی در این صنعت ایفا می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، منوچهر منطقی در نشست خبری جلسات آینده نگاری علم و فناوری در صنعت خودرو، اظهار کرد: مباحث صورت گرفته در روزجاری ارتباط آنچنانی با وضعیت فعلی تولید و صنعت خودرو ندارد و جلسه اخیر به دنبال ترسیم آینده چشم انداز آینده صنعت خودروسازی در ایران و سطح جهانی است.

او افزود: جلسات برگزار شده کمک می کندتا بازیگران صنعت خودرو بدانند چه آینده‌ای پیش روی آن‌ها است و در آینده چه نقشی را برای خود طراحی می‌کنند.

مدیرعامل اسبق ایران خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت‌های مختلفی در صنعت خودرو صورت گرفته که شرکت‌های دانش بنیان در آینده نقش بسزایی خواهند داشت.

منطقی گفت: فعالیت‌های صورت گرفته بر پایه گفتمان است تا دید چهار سطح مخاطبان باز شود، از این چهار سطح می‌توان به عامه مردم، فعالان صنعتی و اقتصادی، نهادهای تحقیقاتی و نهادهای سیاست گذاری اشاره کرد.

او تاکید کرد: در قراردادهای خودرویی سه مدل همکاری وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به فروش خودرو قدیمی به خودروسازان ایرانی، سودآوری چند ساله در پی افزودن امکانات بیشتر بروی خودرو و مشارکت اصولی و استراتژیک اشاره کرد.

منطقی تصریح کرد: با همکاری‌های اخیر خودروسازان ایرانی که در قالب قراردادهای جدید تولید خودرو به امضا رسیده است، می‌توان به چشم انداز پیش بینی شده مبنی بر انقلاب در صنعت خودرو، دست پیدا کرد.

مدیرعامل اسبق ایران خودرو گفت: برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشور باید تمام بخش‌ها همچون دانشگاه حضور مستمر و کارآمدی داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه نباید از قابلیت‌های موجود چشم پوشی کرد، بیان کرد: قابلیت خودروسازی کشور در سال‌های گذشته با هزینه قابل توجهی راه اندازی شد و در زمان فعلی باید از این قابلیت استفاده کرد و آن را ارتقا داد.

همچنین در این زمینه مهدی الیاسی، معاون سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حوزه حمل و نقل و صنعت خودرو در سال‌های آینده پیشرفت چشمگیری خواهند داشت، که پیش بینی‌ها بر آن است تا آینده خودرو جهان با وضعیت فعلی بسیار متفاوت خواهد بود.

او تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که شرکت‌های ایرانی همچون خودروساز و شرکت‌های دانش بنیان بدانند در آینده صنعت خودرو چه نقشی را ایفا می‌کنند.

الیاسی خاطرنشان کرد: به طور حتم 10 سال آینده اگر شرکت‌های ایرانی نتوانند نقش مناسبی ایفا کنند، نیاز جامعه در حوزه خودرو و حمل و نقل با واردات تأمین می‌شود، حال بهتر است از بازار 10 سال آینده، ایران سهم بیشتری را برای خود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۶:۵۹
0
0
هیچ یادم نمی ره مصاحبه منوچهر منطقی رو در خصوص سمند سریر، که گفت یکسال و نیم روی طرحش کار کردن تا یک وجب به طول سمند اضافه کنن...
ناشناس
|
United States
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۱۷:۴۶
0
0
هیچ یادم نمی ره مصاحبه منوچهر منطقی رو در خصوص سمند سریر، که گفت یکسال و نیم روی طرحش کار کردن تا یک وجب به طول سمند اضافه کنن...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران