کد خبر : ۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
«خودروکار» گزارش می دهد؛
دخالت ترامپ در صنعت خودروسازی آمریکا، مهم ترین دلیل مذاکره نکردن مجدد گروه FCA با برندهای چینی دیگر به منظور ادغام مطرح شده و حالا فیات به هیوندای کره جنوبی می اندیشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، گروه فیات-کرایسلر دیگر با هیچ برند چینی بر سر فروش برند جیپ و یا ادغام از هر نوع مذاکره نمی کند چرا که عقد چنین قرادادی مستقیما از سوی کنگره و ریاست جمهوری آمریکا ممنوع اعلام شده است. به همین دلیل شریک تجاری چون گریت وال چین از دید رئیس جمهوری چون ترامپ که منفعت داخلی را درلیست اولویت خود دارد، شخصیت حقوقی جذابی به شمار نمی آید. از سوی دیگر گروه فیات-کرایسلر نیز هرگز به پیشنهاد چینی ها علاقه ای نشان نداد. هرچند فروش زیرمجموعه تخصصی قطعه ساز مانتی مارللی (Magneti Marelli) با ارزشی بالغ بر 4 تا 5 میلیارد دلار از گزینه های در حال بررسی این گروه خودرویی بزرگ است.

در این میان خبرهایی حاکی از ارتباطات میان سامسونگ کره و این برند خودرویی نیز به گوش می رسد. از دید آسیای شرق گروه فیات-کرایسلر در حال حاضر مقابل برند هیوندای نشسته است. عقد هرگونه قرارداد میان گروه فیات-کرایسلر و هیوندای کره جنوبی می تواند مزایای بسیاری برای هر دو گروه و مخصوصا این غول کره ای به همراه داشته باشد. کره جنوبی در جغرافیای غربی چون ایالات متحده آمریکا و یا آمریکای لاتین تعداد انگشت شماری کارخانه و خط تولید را در تملک خود دارد و در صورت هر گونه ادغام با این غول آمریکایی-ایتالیایی نه تنها به خطوط تولید گسترده و پرشماری در خاک غرب دست می یابد بلکه در زمینه تکنولوژی های پیشرفته اروپایی-آمریکایی این گروه بزرگ خودرویی نیز سهیم خواهد شد.

از سویی دیگر گروه فیات-کرایسلر از طریق کانال و تجهیزات هیوندای کره می تواند ضمن دستیابی به پلتفرم های متفاوت و البته کوچکتر این خودروساز در سگمنت های پر تیراژ و اقتصادی تر به تولید محصولات نوین خود بپردازد. با این تفاسیر برندهای هیوندای و کیا نیز از جمله مطلوب ترین گزینه های ادغام برای فیات-کرایسلر خواهند بود.


مترجم خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران