کد خبر : ۹۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
«خودروکار» بررسی می‌کند،
این روزها اخباری که اطراف خودروهای خودران و پرنده میگذرد بسیار زیاد است و طی این گزارش قصد داریم نگاهی مختصر به مهمترین اخبار در این زمینه داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این روزها اخباری که اطراف خودروهای خودران و پرنده میگذرد بسیار زیاد است و طی این گزارش قصد داریم نگاهی مختصر به مهمترین اخبار در این زمینه داشته باشیم.

نمایشگاه خودروی جنووا محلی بود که شرکت های ایرباس و Italdesign‌ توانستند بازدیدکنندگان را حیرت در بیاورند. این دو شرکت به همکاری یکدیگر کانسپتی را ارائه کردند که می تواند از ترافیک ها فرار کرده و به جای خیابان بر روی آسمان ها پرواز کند. البته این کانسپت هنوز آینده مشخصی ندارد و معلوم نیست به تولید میرسد یا خیر.

*یک شرکت آمریکایی به نام «Kitty Hawk» یک خودروی پرنده تماما الکتریکی که بیشتر شبیه به یک پهپاد بزرگ است را ساخته و قصد فروش آن را دارد. این خودروی پرنده در حال حاضر تنها بر روی آب حرکت می کند اما برنامه هایی برای ساخت مدل های پیشرفته تر آن تا انتهای امسال وجود دارد.

*یک شرکت آلمانی نیز به تازگی مدلی از خودروهای پرنده را رونمایی کرده است که می تواند به صورت عمودی پرواز کرده و در محل های کوچک فرود بیاید. این وسیله نقلیه پرنده ۲ نفره، با ۳۶ موتور جت الکتریکی و ۱۲ فلاپ متحرک در حال حاضر تنها به صورت نمونه ساخته شده است. با این حال این شرکت اعلام کرده که قصد دارد مدل ۵ نفره آن را به عنوان تاکسی هوایی ساخته و روانه بازار کند.

*همچنین اوبر، اپلیکیشن درخواست تاکسی نیز این روزها بر روی یک پروژه خاص به نام VTOL کار میکند. این پروژه شامل خودروهای خودران پرنده و شبکه ای از باندهای پرواز و فرود است. مسئولین اوبر اعتقاد دارند با توجه به اینکه صدها شرکت فناوری در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی پروژه های مشابه هستند، فضای رقابت بسیار شدید شده است.

نگاهی به مهمترین رویدادها در دنیای خودروهای خودران

*وایمو، پروژه عظیم سیستم خودران خودرو که توسط گوگل در حال گسترش پیدا کردن است این روزها به دنبال راننده های محلی می گردد تا به طور روزانه از این سیستم استفاده کنند. در حال حاضر گوگل تنها از ساکنان شهر فونیکس درخواست کرده است تا تمایل خود برای استفاده از این سیستم خودران را اعلام کنند. همچنین در خبرها آمده است که گوگل نزدیک به ۵۰۰ دستگاه مینی ون پسفیکا به شرکت کرایسلر برای کار بر روی این پروژه سفارش داده است.

*در همین حال، جنرال موتورز یک ویدیو جدید از آزمایش جدیدترین سیستم خودران خود منتشر کرده که نشان از تمرکز این شرکت بر روی رانندگی در شب می دهد. این سیستم در حال حاضر بر روی ۵۰ شورولت بولت EV در حال آزمایش است.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motorweek.org

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران