کد خبر : ۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی در بین مردم کشورهای آلمان و امریکا، از عدم اطمینان مردم به تکنولوژی خودروهای خودران سخن می گوید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تکنولوژی خودروهای خودران رفته رفته رو به  توسعه و پیشرفت بوده و دری جدید رو به  صنعت خودروسازی جهان درحال گشایش است. بدون شک راه‌یابی تکنولوژی خودران در خودروها در دهه های قبل امری ناممکن و محال به شمار می رفت، حال اما شاهد ورود قریب الوقوع این خودروها در مقیاس کلان به بازار های خودرو جهان هستیم و مسئله‌ی اصلی پیرامون تکنولوژی خودروهای خودران، میزان امنیت و قابل  اعتماد بودن این خودروهاست.

اخیرا موسسه تحقیقاتی گارتنر امریکا اقدام به انجام یک نظرسنجی پیرامون میزان اطمینان مردم به خودروهای برخوردار از تکنولوژی خودران کرده است. جامعه آماری این تحقیق و نظرسنجی را بیش از 1500 شهروند آلمانی و امریکایی تشکیل می دهند و  نتایج بدست آمده از ارجحیت خودروهای نیمه خودران نسبت به خودروهای تمام خودران حکایت دارد.

بنابر نتایج بدست آمده در این نظرسنجی، 55 درصد مردم علاقه ای به سوار شدن بر خودروهای خودران ندارند و این درحالی است که 70 درصد جامعه ی آماری این نظرسنجی نظر مثبت از خود درقبال خودروهای نیمه خودران نشان داده اند.

از دلایل بسیار مهم عدم اقبال مردم از تکنولوژی خودران، ریسک بالای آن و عدم اطمینان به وسایل الکترونیکی است چرا که هر اختلال جزئی در این خودروها می تواند جان سرنشینان را به خطر بیاندازد.

حال سوالی که پیش می آید این است که آبا خودروسازان پیشگام در تولید خودروهای خودران می توانند از امنیت سرنشینان این خودروها صیانت کنند و احتمال وقوع اختلال در این سیستم را به صفر برسانند یا خیر.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otopark.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران