کد خبر : ۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
اگر سفر با خودروی شخصی را برای سفر های تابستانی خود انتخاب کرده اید و مسیر سفر شما هم کمی طولانی است،برای تجربه سفری راحت و بی دردسر باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنید.
به گزارش  خبرنگار خودروکار،  اگر سفر با خودروی شخصی را برای سفر های تابستانی خود انتخاب کرده اید و مسیر سفر شما هم کمی طولانی است، به این توصیه ها عمل کنید تا سفری راحت تر و بی دردسر تر تجربه کنید.

1- آسایس بصری، مادر ایمنی در جاده است. بنابراین، برای داشتن سفری ایمن تر، از بینایی خود به عنوان راننده غافل نشوید و عینک آفتابی یا طبی خود را فراموش نکنید. به خصوص در مواقعی که خورشید در حال غروب است و یا هنگام رانندگی در شب، حتما از عینک مناسب استفاده کنید.

2- به همراه داشتن آب و نوشیدنی به اندازه کافی، یکی از ملزومات سفر در مسافت های نسبتا طولانی است. بدن  انسان و رادیاتور خودرو، هنگام رانندگی در جاده های گرم، حتی با وجود سیستم تهویه هوای مناسب سریع تر آب از دست می دهد، بنابراین تامین آب کافی برای راننده ، سرنشینان و خودرو ضروری است. توصیه شده همیشه ۴ لیتر آب در صندوق عقب خودرویتان داشته باشید.

3- در دسترس داشتن پول نقد و کارت اعتباری برای پرداخت سریع و ایمن عوارضی ضروری است.

4- استفاده از سیستم های GPS و رهیاب به پیدا کردن مسیر مناسب، برنامه ریزی بهتر برای سفر، زمانبندی دقیق تر و داشتن اطلاعات ترافیکی در سفر به شما کمک می کند.

5- کیسه های حمل زباله در داخل خودرو، وسیله مفیدی است که معمولا نا دیده گرفته می شود، کیسه های حمل زباله علاوه بر محافظت از محیط زیست، به راحتی بیشتر شما و سرنشینان خودرو در طول سفر کمک می کند.

6- یکی از مهم ترین وسایلی که باید در طول سفر به همراه داشته باشید، یک جعبه کمک های اولیه است. این کیت شامل محلول های ضدعفونی کننده، انواع پماد های سوختگی و جراحت، دارو ها و گاز استریل و چسب و غیره است. به کمک این جعبه با هزینه اندک و در سریع ترین زمان می توانید ایمنی خود و سرنشینان خودرو را تامین کنید.

7- جلیقه و مثلث خطر شبرنگ در بسیاری از کشور ها مانند داشتن معاینه فنی و زنجیر چرخ اجباری است. در صورت خرابی خودرو در شب، با پوشیدن این جلیقه جان خود را حفظ می کنید و همچنین با قرار دادن این مثلث ها در فاصله 100 تا 200 متری از محل توقف خودرو به رانندگان دیگر هشدار می دهید.

8- این روز ها داشتن تلفن همراه برای ارتباط با مراکز امداد و اورژانس و پلیس، وسیله ای ضروری است. بنابراین همیشه یک پاور بانک برای شارژ مجدد گوشی موبایل خود به همراه داشته باشید.

9- همیشه در سفر های طولانی، سوئیچ یدکی خودرو را به همراه ببرید و البته آن را جایی مثلا در جیب خود و خارج از خودرو قرار دهید.

10- لباس گرم و پتو نیز از الزامات سفر های طولانی است. به خصوص اگر در فصل سرما و یا به مناطق سردسیر مسافرت می کنید.

11- به همراه داشتن جک، آچار و ابزار، اسپری و چسب پنچر گیری، پمپ های سیفونی، کابل باطری به باطری و یک دبه برای بنزین در مواقع خرابی خودرو به کار می آید. حتما جعبه ای برای این ابزار در صندوق عقب خودرو در نظر بگیرید.

ترجمه : گلنوش محب علی


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران