کد خبر : ۹۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 14 شهریور ماه «خودروکار»؛
کلاه کاسکت ابزاری حیاتی است که امنیت را برای راکبان موتورسیکلت‌ها به ارمغان می آورد و این در حالی است که عدم استفاده یا استفاده اشتباه از آن با جان خیلی از موتورسواران بازی می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کلاه کاسکت یا همان کلاه ایمنی یکی از حیاتی ترین تجهیزات رانندگی با موتور سیکلت است. کلاه کاسکت‌ها انواع مختلفی دارند و میزان اسقامت آنها در برابر ضربات و حوادث احتمالی به کیفیت و برخورداری آنها از استاندارد ها بستگی دارد. بدون شک کلاه کاسکت های استاندارد و با کیفیت از قیمت های بالاتری برخوردار هستند اما این نکته را نباید نادیده گرفت که هر کلاه کاسکت گران قیمت لزوما استاندارد و باکیفیت نیست!

ایمن ترین و استاندارد ترین کلاه کاسکت‌ها مدلهای تمام پوشیده (full face) هستند که می توانند خطر آسیب رسیدن به سر را در سوانح رانندگی تا 70 درصد کاهش دهند. در حال حاضر استاندارد های ECE  و DOT  نشان دهنده ی میزان کیفیت کلاه کاسکت هاست.


*چه کلاه کاسکتی مناسب هر فرد است؟

در انتخاب کلاه کاسکت پس از میزان کیفیت و برخورداری آن از استاندارد ها، سایز کلاه کاسکت است که از نکات مهم و کلیدی به حساب می آید. ایده آل بودن سایز کلاه کاسکت در بالا رفن سطح ایمنی سرنشین تاثیر به سزایی دارد. اگر موتورسوار از کلاه کاسکت دارای سایز مناسب استفاده نکند بالطبع میزان محافظت و کارایی کلاه کاسکت به حداقل می رسد. معمولا سایز ایده آل برای هر موتورسوار بدین صورت است که باید کلاه کاملا راحت بر سر بنشیند و دور تا دور  سر با دیواره ی کلاه کاسکت ، فاصله ای تقریبا یک سانتی متری داشته باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که پوشش نرم داخل کلاه به مرور زمان اندکی جا باز خواهد کرد.




*نکات مهم درباره استفاده از کلاه کاسکت

  • مطمئن‌ترین کلاه کاسکت‌ها، مدل‌های تمام پوشیده (full face) هستند.
  • حتما پس از سر گذاشتن کلاه کاسکت پوشش جلوی چانه را نیز پایین کشیده و کلید قفل آن را بزنید.
  • کلاه کاسکت های سفید را به کلاه کاسکت های سیاه ترجیح دهید چرا که به واسطه‌ی رنگ سفید 24 درصد بیشتر در دید هستید.
  • کلاه‌های آسیب دیده و دارای فرو رفتگی –حتی جزئی- را در اسرع وقت با کلاه کاسکتی جدید و سالم تعویض کنید.
  • در هر شرایط آب و هوایی و حتی در مسیر های خیلی کوتاه از گذاشتن کلاه کاسکت بر روی سر غافل نشوید چون حادثه هیچگاه خبر نمی کند.





مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: motorkask.com


شما از ما بپرسید! 

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هاشم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۱۸:۲۱
0
0
باسلام امروز کلاه خریدم واحساس تنگی میکنم.چیکار باید بکنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران