کد خبر : ۹۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
هفته گذشته تیمی خصوصی که جمعی از علاقمندان به دوج وایپر ACR آن را تشکیل داده اند، بهترین رکورد دوج وایپر در تاریخ را در پیست نوربررینگ ثبت کردند.
به گزارش  خبرنگار خودروکار، این تیم پس از تلاش های فراوان بالاخره توانست رکورد 7:01.3 را که بهترین زمان ثبت شده از یک دوج وایپر در این پیست است را بدست آورد. البته این گروه به دنبال آن بودند که زمانی زیر ۷ دقیقه داشته باشند ولی موفق به کسب این رکورد نشدند.

بر اساس گزارش های اعلام شده از مشاهده کننده هایی که برای ثبت این رکورد به پیست نوربررینگ رفته بودند، برای ثبت این زمان دو دستگاه دوج وایپر دچار سانحه شدند که خوشبختانه به راننده آن ها آسیبی وارد نشده است. یکی از خودروها به خاطر مشکلات دیفرانسیل و دومی به خاطر آسیب دیدگی لاستیک ها دچار سانحه های شدیدی شدند.

در حال حاضر زمان 7:01.3 که توسط دوج وایپر ثبت شد در رده پنجم سریع ترین خودروها در پیست نوربررینگ قرار دارد. اختلاف زمانی این خودرو با لامبورگینی آونتادور که در سال 2015 رکورد 6:59.7 را ثبت کرده بود بسیار اندک است. البته این خودرو از رقیبانی مانند نیسان GTR نیسمو، مرسدس بنز AMG GT R بسیار بهتر عمل کرده است.

این گروه کار خود را از ابتدای سال جاری آغاز کرده است تا امروز دو مدل وایپر ACR‌ و GTS-R را در این پیست آزمایش کرده است. لازم به ذکر است که دو دستگاه وایپری که در این آزمایش ها دچار سانحه شدند، به تازگی از یک فروشنده در تگزاس خریداری شده بودند و به هیچ عنوان موتور یا سیستم های آن برای ثبت رکورد دستکاری نشده بود.

به نظر می رسد که عمر تولید دوج وایپر رو به انتهاست و ممکن است دیگر شاهد ثبت چنین رکوردهایی از این نسل شگفت انگیز نباشیم. با این حال خبرهای ضد و نقیضی از تولید یک وایپر سریعتر خبر می دهد که هنوز زمان رونمایی و ساخت آن مشخص نیست.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motorweek.org

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران