کد خبر : ۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
معاون نظارت سازمان استاندارد:
معاون نظارت سازمان استاندارد با اشاره به اینکه از اول دی ماه سال 97 تمام خودروسازان ملزم به رعایت 85 استاندارد جدید هستند گفت:تجهیز خودروها به این استانداردها به گرانی بیشتر محصول منجر می شود.
به گزارش خودروکار، امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه در گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص الزام رعایت 85 استاندارد جدید خودرو اظهار داشت:هدف از اعمال استانداردهای نوین، ارتقای امنیت و رضایتمندی بیشتر مصرف کنندگان است .

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم در اجرای این استانداردها ،ایجاد زیرساخت هاست ادامه داد: تازمانی که زیرساخت مناسب مهیا نباشد اجرای این استانداردها روی خودروهای داخلی به تعویق می افتد.

قناتی اجرای برخی از استانداردهای جدید را در کشور ما دشوار دانست و گفت: برخی از استانداردهای جدید با فرهنگ رانندگی مردم در تضاد است .

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه با بیان اینکه با اجرای استانداردهای نوین قیمت خودروها هم افزایش می یابد افزود: مردم باید بدانند که با اعمال استانداردهای جدید دیگر خبری از خودروی ارزان قیمت 20 تا 25 میلیون تومانی در بازار نخواهند بود و طبیعتا قیمت خودروها گران تر از این خواهند شد.

 بر اساس این گزارش وحید مرندی مقدم معاون نظارت سازمان استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر برای خودروهای داخلی و خارجی 55 استاندارد ملی لحاظ شده است، گفت: در سال 82 تعداد 11 استاندارد برای خودرو تدوین شد که اکنون این تعداد به 55 استاندارد ارتقا یافته است.

وی تصریح کرد: استانداردهای جدید همگی با استانداردهای روز اروپا هماهنگ است و به صورت ملی هم تدوین شده است.

مرندی مقدم گفت: از اول دی ماه سال 97 تمام خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی ملزم به رعایت 85 استاندارد جدید هستند.

وی اظهار داشت:خودروهای وارداتی خارجی خود به این استانداردهای جدید مجهز هستند زیرا اگر این خودروها به این استانداردهای روز مجهز نباشند اصولا تولید نمی شوند.

این مقام مسئول گفت: سیستم اضطراری پیشرفته خودرو و هشدار انحراف دو تکنولوژی مهم روز خودرو به حساب می آیند که تجهیز خودروها به این استانداردهای نوین،به گرانی بیشتر خودرو منجر می شود.

بر اساس این گزارش احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در ارتباط تلفنی با اشاره به اجرای 85 استاندارد جدید از دی ماه سال 97 گفت: در شرایطی تکنولوژی جدیدی روی خودرو نصب می شود که زیرساختی برای اعمال آن لحاظ نشده است ، حال گران شدن یک چنین خودرویی چه کمکی به افزایش ایمنی رانندگی در کشور می کند؟


وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته میان شورای عالی استاندارد با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده که هر زمان زیرساخت ها آماده شوند اعمال این استانداردها روی خودرو عملیاتی می شود.

نعمت بخش اظهار داشت: خودروهای قدیمی همچون پراید که نمی تواند به استانداردها و تکنولوژی روز مجهز شوند باید به سرعت از چرخه تولید خارج شوند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۵:۱۳
0
0
دیگه واقعا شورشو دراوردید
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۳۹۶/۰۹/۰۶ - ۰۷:۲۰
0
0
یه چی میگن دیگه،شما باور نکن
حرفاشون توخالیه.فرداش خودش یادش میره چی گفته، تکذیب میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۲۱:۱۹
0
0
چرا فروش نقدی ایران خودرو رو برداشتین پس
درویش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۹:۰۰
0
0
من موافق قاطع اعلام و اجرای همه استانداردهای ملی هستم.
وقتی فرزندان این سرزمین می توانند موشک تولید کنند که باعث وحشت امریکا و غیره شوند حتما میتوانیم خودرو با کیفیت و استاندارد تولید کنیم ولی باید زور و قدرت قانون وجود داشته باشد. همه ی ما و ملت ما و دولت ما بدون زور هیچ کاری نمیکنند.
فقط یک سال سختی دارد و غرغر وجود دارد و انشا... برای همیشه خودروی استاندارد سوار خواهیم شد و صادرات هم خواهیم داشت و بیکاری هم کم و کمتر خواهد شد. این همه کشته سوانح جاده ای و اینهمه معلول و مجروح و کودکان بیگناه یتیم و بی سرپرست هم نخواهیم داشت.
برای جلوگیری از کشته شدن مردم حتما استانداردها را اجرا کنید.
یاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۰:۴۰
0
0
آخه چراااااااا مردم از کجا بیارن چراااااااا اینقد گرونی کردید به فکر مردم باشید با این درآمدهای کم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۱۱:۴۲
0
0
ابتدای سال 97 قیمت محصولات رو گرون کردند حالا دوباره تا اخر برج 3 هم قیمت جدید میدند و دی 97 هم قیمت دوباره بالا میره اخه بگو چند بار در سال باید یه محصول بی کیفیت بالا بره مردم چه گناهی کردند تو این اوضاع اقتصادی چند سال باید حقوقش رو جمع کنه تا بتونه یه ماشین بگیره
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۱ - ۱۷:۳۲
0
0
دیگه با این وضع گرونی ارزوی مرگ دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران