کد خبر : ۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
«خودروکار» بررسی کرد؛
در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو از ابتدای تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند و سایپا دیزل همچنان معامله نشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، معامله 6 گروه و توقف یک گروه دیگر خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان منفی در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه خودرو‌سازی سایپا که از خرداد ماه مورد معامله قرار نگرفته بود در هفته جاری وارد مدار بورس شد و تعداد 3 هزار و 765 سهم و حجم 51 میلیون و 609 سهم مورد معامله قرار گرفت و با روند منفی 0.34 درصدی در انتها هفته متوقف شد.

 پنجشنبه//////حرکت آهسته 6 گروه خودرویی در جاده تالار/ سایپا دیزل همچنان نیازمند تعمیر+نمودار

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 347 سهم در ابتدای هفته به 416 سهم افزایش یافت و حجم از 2 میلیون و 143 سهم با رشد به 3 میلیون و 247 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت 0.29 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به روند نزولی 0.17 درصدی رسید.

5 گروه خودرویی تاثیرگذار بر شاخص بورس/سایپا همچنان نیازمند تعمیر+نمودار

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 729 سهم در ابتدای هفته به 470 سهم کاهش یافت و حجم از 10 میلیون و 757 سهم با کاهش به 8 میلیون و 391 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.53 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به روند مثبت 0.4 درصدی رسید.

5 گروه خودرویی تاثیرگذار بر شاخص بورس/سایپا همچنان نیازمند تعمیر+نمودار

*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 638 سهم در ابتدای هفته به 609 سهم کاهش یافت و حجم از 9 میلیون و 13 هزار با کاهش به 8 میلیون و 976 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.44 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و با روند مثبت 0.11 درصدی رسید.

5 گروه خودرویی تاثیرگذار بر شاخص بورس/سایپا همچنان نیازمند تعمیر+نمودار

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در آخرین هفته تیر ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 3.23 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.

5 گروه خودرویی تاثیرگذار بر شاخص بورس/سایپا همچنان نیازمند تعمیر+نمودار

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 150 سهم در ابتدای هفته به 52 سهم کاهش یافت و حجم از یک میلیون و 62 هزار با کاهش به 221 میلیون و 57 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.5 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته بدون تغییر ماند.

5 گروه خودرویی تاثیرگذار بر شاخص بورس/سایپا همچنان نیازمند تعمیر+نمودار

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 392 سهم در ابتدای هفته به 394 سهم افزایش یافت و حجم از 5 میلیون و 55 هزار با رشد به 6 میلیون و 49 سهم رسید.
در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.69 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند منفی 0.14 درصدی رسید.

5 گروه خودرویی تاثیرگذار بر شاخص بورس/سایپا همچنان نیازمند تعمیر


در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: نماد سایپا با اُفت قیمت در هفته جاری بازگشایی شد و با وجود از بین رفتن 25 درصد از ارزش قیمت سهام این اصلاحات به مزاج بازار خوش نیامد. 

وی در ادامه افزود: در کنار بازگشایی نامناسب سهام سایپا در شهریور ماه مشکلات کمبود نقدینگی نیز موجب تشدید روند نزولی شاخص شده است. 

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: محدود شدن صف‌های اعتباری و نزدیک شدن به زمان پایان سال مالی برخی از کارگزاری‌ها در شهریور ماه نیز از سایر عوامل تاثیر گذار بر روند بورس بوده است.

دارابی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور معامله‌گران اعتباری در گروه خودرویی ما شاهد ضعف این گروه و البته ضعف بازار هستیم.

گزارش میزان حاکی از توقف نماد خودرویی سایپا دیزل و در عین حال گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو با توجه به روند مثبت شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان نسبتا منفی معامله شدند.

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران