کد خبر : ۹۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
پیشرفت عالم خودرو و حمل و نقل به اندازه ای بوده است که شاید در ذهن هیچکدام از ما نگنجد. از روزی که خودروها تنها به سقف سرعت 20 کیلومتر در ساعت می رسیدند تا امروز که تا 500 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. هر روز علم خودروسازی رو به جلو حرکت میکند و این بار حرکات بدن وارد سیستم کنترل خودرو شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حرکات بدن در کنترل خودرو یک آیتم اضافی ولی لوکس و جذاب به نظر می رسد و این در حالی است که تنها تعداد محدودی خودرو تا امروز به این سیستم مجهز شده اند. ممکن است در آینده شاهد خودروهای بیشتری باشیم که با حرکات دست، فرمان می گیرند و حتی ممکن است این تکنولوژی با عدم استقبال مردم در نطفه از بین برود.

در ادامه این گزارش به سراغ 6 خودرویی می رویم که این سیستم را در اختیار دارند.

*بی ام و سری 7، پیشگام همیشگی

بی ام و از آن دست شرکت های خودروسازی است که تا امروز فناوری های زیادی را روانه بازار کرده و در این زمینه نیز اول بود. سری 7 بسیار لوکس و البته با امکانات این برند، اولین خودرویی بود که از سیستم تشخیص حرکات بدن بهرمند شد. دراین خودرو شما می توانید برای کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی، پاسخ یا رد تماس و برخی فعالیت های کوچک دیگر تنها از اشاره و حرکت بدن استفاده کنید. البته این سیستم خیلی کامل نبود ولی نباید فراموش کنیم که سری 7 در این زمینه پیشگام شده است.



*جگوار XF Sportbrake، سانروف متحرک

در حال حاضر جگوار سرمایه گذاری بزرگی بر روی این پروژه انجام داده و سال 2014 به صورت رسمی اعلام کرد که بر روی پروژه های مختلف از این دست مشغول به فعالیت است. مدل XF Sportbrake اولین خودروی جگوار بود که از سیستم کنترل حرکات بدن بهرمند شد. در این خودرو شما برای باز و بسته کردن سانروف خودرو باید دستتان را تکان می دادید. البته این سیستم سرعتی مشابه با گذشته داشت و تنها دکمه فیزیکی حذف شده بود.




*مرسدس بنز کلاس S، نمونه کامل آینده


آلمان ها همیشه در زمینه ساخت خودرو پیشتاز بوده اند و در این میان بنز را می توان پرچم دار تمام برندهای دنیا دانست. این کمپانی آلمانی همیشه برای استفاده از تکنولوژی های روز دنیا پیش قدم می شود و معمولا بهترین ها را در خودروهایش قرار می دهد. مرسدس بنز کلاس S که از بهترین خودروهای تولید شده توسط بنز است نیز به خاطر سیستم های سرگرمی که شامل تشخیص حرکات بدن می شود، تحسین شده است.




*سئات ایبیزا، آینده نگر و مقرون به صرفه


سئات از جمله برندهایی است که معمولا کمتر از آن سخن به میان می آید اما در مورد استفاده از تکنولوژی در خودروهای خود چیزی کم نمی گذارد. همکاری مشترک این برند با سامسونگ باعث شده است تا سیستم تشخیص حرکت خوبی بر روی مدل های لئون، الحمبرا، تولدو و ایبیزا قرار بگیرد. در این خودروها شما می توانید با یک حرکت انگشت تماس صوتی برقرار یا رد کنید. این تکنولوژی در عین پیچیدگی بسیار مقرون به صرفه تمام شده است.




*فولکس واگن گلف، دیر اما خوب


شرکت قدیم و معتبر فولکس واگن کمی دیر به جرگه شرکت هایی پیوست که تحقیقات خود را بر روی سیستم تشخیص حرکت آغاز کرده اند با این حال تکنولوژی معرفی شده توسط این شرکت بسیار خوب بود. فولکس واگن از این سیستم در بخش راهبر و Navigation خود استفاده کرد که شما می توانستید با حرکت دست مسیر را روی نقشه یافته و دستورات لازم را به سیستم بدهید.




*فورد کوگا، صندوق عقب بدون دکمه


در سال 2013 فورد یک سیستم تقریبا ابتدایی و جالب را بر روی مدل شاسی بلند کوگا قرار داد که مورد توجه بسیاری از خانواده ها قرار گرفت. در این سیستم شما با تکان دادن پا زیر سپر عقب می توانستید درب صندوق را باز کرده و وسایل را درون آن قرار دهید. این سیستم در زمانی که دست شما مملو از خرید باشد بسیار کارایی دارد.




مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران