کد خبر : ۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
در ماه فوریه گذشته، گروه PSA تبدیل به چهارمین خودروسازی شد که توسط دادگاه به خاطر تقلب در آزمایش های آلایندگی به دادستانی فراخوانده شده است.
به گزارش خودروکار، جدیدترین تحقیقات در فرانسه در زمینه نشر آلایندگی نشان می دهد که گروه خودروسازی PSA نزدیک به 2 میلیون خودرو را با یک نرم افزار مشکوک روانه بازار کرده و به فروش رسانده اند. در همین زمینه یکی از مسئولین این شرکت تمام اتهامات وارده و استفاده از نرم افزار جعلی موتور را تکذیب کرده است.

به نظر می رسد این خودروهای معیوب که نرم افزار جعلی دارند، میزان نیتروژن اکسید خارج شده از اگزوز را در آزمایش های مختلف محدود می کنند در حالی که در دنیای واقعی میزان آلایندگی این خودروهای بیشتراز حد استاندارد و تعیین شده است.

در ماه فوریه گذشته، گروه PSA تبدیل به چهارمین خودروسازی شد که توسط دادگاه به خاطر تقلب در آزمایش های آلایندگی به دادستانی فراخوانده شده است. پیش از این گروه، فولکس واگن، رنو و فیات – کرایسلر نیز به این موضوع متهم شده بودند.

مدیر وقت بخش موتور PSA متوجه این موضوع شده بود که سیستم از بین برندگی آلاینده ها در دمای بالا عمدا کم کار می شود تا میزان مصرف سوخت بالا نرود و میزان آلایندگی کربن دی اکسید در خارج از شهر – جایی که آلایندگی نیروژن اکسید کمتر به چشم می آید- نیز بهبود یابد.

بر اساس گزارش لوموند، بازرسان سازمان DGCCRF مدارکی را در شرکت PSA پیدا کرده اند که نشان می دهد این شرکت خودروسازی از پیش برنامه هایی برای کمتر دیده شدن جنبه های مختلف این دسته از خودروهای معیوب داشته است.

با این حال همچنان گروه خودروسازی PSA تمامی اتهامات مبنی بر تقلب را رد کرده است و سخنگوی این شرکت نیز اعلام کرد: تمام تلاش ما در PSA کم کردن میزان آلایندگی نیتروژن اکسید در داخل شهر و رساندن آن به شرایط مطلوب برای خارج از شهر است.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که تمام خودروهای خود را مطابق با شرایط هر کشوری که در آن فروش داشته است تنظیم کرده و هرگز از سیستمی استفاده نکرده است که آزمایش ها را عادی جلوه داده و در شرایط استفاده مشتری از کار افتاده باشند. آنها همچنین اعلام کرده اند که تنها خودروسازی هستند که میزان واقعی انتشار دی اکسید کربن را اعلام می کنند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : europe.autonews.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران