کد خبر : ۹۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
کمپانی دوچرخه سازی بریتانیایی «پرودرایو» متخصص در طراحی و تولید انواع دوچرخه، توانست سبک ترین دوچرخه دنیا را از بدنه ای با جنس فیبر کربن بسازد.
 به گزارش خبرنگار خودروکار، مهندسان این کمپانی از تجربه خود در تولید خودروهای مسابقه ای استفاده کردند و در نهایت توانستند سبک ترین و به ادعای سازندگان سریع ترین دوچرخه تاشوی دنیا را تولید کنند. دوچرخه مدل «هومینگبرد» در کمتر از 5 ثانیه جمع می شود و فقط 6.9 کیلوگرم وزن دارد. دیوید ریچارد مدیرعامل پرودرایو می گوید :«  هومنیگبرد ترکیبی از همه ویژگی های برتری است که سمبل پرودرایو است. »


جنس بدنه این دوچرخه از فیبر کربن با توده کم حجم است و مهندسان قاب آن را طوری ساخته اند که ضمن سبکی، از استحکام خوبی برخوردار است. شرکت سازنده ادعا می کند مواد تشکیل دهنده قاب این دوچرخه چهار برابر فولاد استحکام کششی و در عین حال یک چهارم آن وزن دارد. در ضمن طراحی مدل مسابقه ای هومینگبرد همه آزمایشات ایمنی دوچرخه ایزو را گذرانده است.



با توجه به کم بودن مقاومت سیستم نورد دوچرخه، سواری با آن باید بسیار آسان باشد. دوچرخه روی چرخ های فشار بالا سوار شده و همین باعث می شود فشار کمتری به پدال وارد شود. از نظر مکانیکی نیز، دوچرخه دارای سوینگ آرم های آلومینیومی است که تولید هر کدام ازآن ها 24 ساعت زمان می برد.


کمپانی پرودرایو برای دوچرخه مسابقه ای هومینگبرد از بریتانیا سفارش می گیرد و آن ها را به صورت جداگانه شماره گذاری می کند. مدیر شرکت در گفت و گو با سایت Motor1 می گوید :« در حال حاضر  این دوچرخه در بریتانیا عرضه می شود و قیمت آن بسته به زمان متفاوت است.» با این حال او گمان می کند یکی ازآن ها به آمریکا رفته باشد.



قیمت  این دوچرخه از 4 هزار و 550 دلار آغاز می شود و  نسخه چهار سرعته آن به نسبت نسخه استاندارد دنده ای قیمتی معادل 4 هزار و 877 دلار دارد.

کمپانی این دوچرخه را در رنگ های زرد، مشکی پرستیژ، نارنجی و آبی فریدوم عرضه می کند. همچنین سسیستم تقویت الکتریکی برای این محصول یک آپشن اضافی خواهد بود که بنا به درخواست مشتری عرضه می شود و  وزن آن را افزایش می دهد.




ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران