کد خبر : ۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با «خودروکار»مطرح کرد:
چند روز پیش رییس اتاق بازرگانی ایران از وجود 81 واحد خودروسازی در کشور خبر داد. حالا در این راستا دبیر انجمن خودروسازان می گوید که از این تعداد فقط دو خودروساز تیراژ اقتصادی دارند.
احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، بابیان اینکه تنها دو خودروساز بزرگ کشور تیراژ اقتصادی تولید دارند، گفت: در راستای ادغام خودروسازان اقدامی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد ادغام قطعه سازان اولویت دارد.

او با اشاره به تعداد واحدهای خودروسازی در ایران،اظهار کرد: تعداد واحدهای خودروسازی اعلامی از سوی ما براساس تعداد اعضای انجمن خودروسازان است که در سال‌های اخیر از تعداد اعضای انجمن کاسته شده است.

دبیر انحمن خودروسازان درباره دلیل کاهش اعضای انجمن خودروسازان، تصریح کرد: انجمن با توجه به معیارهای خود عذر برخی از اعضا را خواست و از معیارهای مهم انجمن می‌توان به تولید مستمر طی سه سال و تولید به میزان حداقل 30 درصد میزان اعلامی در پروانه تولید اشاره کرد.

دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد اعضای انجمن خودروسازان 28 واحد است که این تعداد جزء فعالان صنعت خودروسازی کشور به‌حساب می‌آیند.

او با تأکید بر اینکه بسیاری از خودروسازان جدید عضو انجمن خودروسازان نیستند، در رابطه با ادغام خودروسازان، یادآور شد: در رابطه با طرح ادغام خودروسازان اقدامی صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد باید تمرکز بر ادغام قطعه سازان باشد، زیرا در سطح جهانی خودروسازان با قطعه سازان بزرگ فعالیت می‌کنند.

نعمت‌بخش با تأکید بر اینکه خودروسازان نیز باید به سمت ادغام حرکت کنند، بیان می‌کند: قطعه سازان کوچک باید با یکدیگر ادغام شوند تا باقدرت بیشتری در زنجیره تأمین خودروسازان قرار بگیرند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: اولویت بر ادغام قطعه سازان است و دولت‌ها باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند تا خودروسازان به سمت ادغام حرکت کنند.

او ادغام ایران‌خودرو و سایپا را به دلیل حذف رقابت منطقی ندانست و گفت: خودروسازی‌هایی که تیراژ کمتر از 100 هزار دستگاه در سال دارند باید با یکدیگر ادغام شوند تا تیراژ اقتصادی داشته باشند.

نعمت‌بخش در پاسخ به این سؤال که چند واحد خودروسازی تیراژ اقتصادی تولید دارند، تأکید کرد: کارشناسان بر این باورند حداقل میزان تیراژ اقتصادی 100 هزار دستگاه است و با توجه به این شرایط تنها ایران‌خودرو و سایپا دارای تیراژ اقتصادی هستند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران