کد خبر : ۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
امروزه رقابت تنگاتنگی میان کمپانی های خودرو ساز موجود در سراسر دنیا وجود دارد. هر یک با رونمایی از جدید ترین خودروهای خود به همراه شعار های تبلیغاتی خاص خود وارد رقابت نزدیک و جانانه ای شده و سعی در نوآوری در محصولات خود از نظر طراحی، کیفیت و مهم تر از همه راحتی راننده دارند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ 10 کمپانی گران‌قیمت دنیای خودرو  به ترتیب صعودی  به شرح زیر است:

10. رنو (RENAULT)  
9.1 میلیارد دلار

این کمپانی فرانسوی  با شعار « تحول را بران»  خودرو های تاثیرگذاری را روانه بازار کرده و از سال 1899 به بعد به یکی از  بزرگ ترین خودرو ساز های اروپا تبدیل شده است.  این کمپانی قدرتمند حتی وارد شراکت با سایر کمپانی ها نیز شده و اکنون 43.4 درصد از سهام شرکت خودروسازی Nissan را نیز در اختیار دارد. سال 2011 به معنای واقعی سال درخشش این کمپانی بوده و  پس از فولکس‌واگن و پژو سیتروئن رتبه ی سوم بزرگترین تولید کنندگان خودرو در اروپا را به خود اختصاص داد. 


9. پورشه(PORSCHE)
11.37 میلیارد دلار

کمپانی ای که تنها با تولید 25 عدد  Porsche 911 Carrera GTS به تولید کننده ای افسانه ای تبدیل شد و شعار «بدون جایگزین» را برای خود برگزیده است. این غول آلمانی همیشه با تولید خاص ترین خودرو های اسپورت، سوپر اسپرت،suv    و سدان  عقل را از سر علاقه مندان به خودرو می رباید. شرکت مرکزی آن در اشتوتگارت آلمان  قرار دارد و  توسط دیگر غول آلمانی یعنی فولکس‌واگن خریداری شده است. اکنون نیز ارزش این کمپانی خودرو ساز 11.37 میلیارد دلار  برآورد شده و رتبه  نهم گرانقیمت ترین کمپانی های خودروساز جهان را در اختیار دارد.

 8.هیوندای( HYUNDAİ)
18.83 میلیارد دلار

هیوندای یکی از بزرگترین شرکت های  خودروساز دنیاست که متعلق به کشور کره جنوبی است.  شعار هیوندای « تفکر جدید، امکانات جدید» می باشد. یکی از پر استقبال ترین مدل های اخیر این کمپانی  Genesis G90 مدل 2017 است. پس از جنگ جهانی دوم  و در سال 1947 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1967 به بعد بر روی تولید خودرو نیز متمرکز شد. هم اکنون 32.8 درصد سهام این شرکت به کمپانی کیا موتورز تعلق دارد و با اختصاص دادن ارزشی به میزان18.83 میلیارد دلار در رده ی هشتم قرار دارد.


  7. فورد (FORD)
20.24 میلیارد دلار

دارای قدمتی 113 ساله می باشد و در سال 1903 توسط  هنری فورد در آمریکا  تاسیس شد. علاوه بر برند فورد، خودرو هایی لوکس با مارک لینکلن نیز تولید می کند. صاحب شرکت برزیلی Troller و استرالیایی FPV نیز می باشد و 2.1 درصد از سهام شرکت مزدا و 8 درصد از سهام استون مارتین را نیز در اختیار خود دارد. شعار فورد «حسی متفاوت » است.


6.نیسان(NİSSAN)
21.19 میلیارد دلار

شرکت خوردو ساز برتر  ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما قرار دارد. در سال 1999 با شرکت رنو  وارد مشارکت شد و سابقه ی 80 ساله در تولید خودرو دارد. شعار این شرکت « نوآوری هیجان آور » است. یکی از مورد استقبال ترین خودرو های چند سال اخیر این شرکت Nissan Maxima است که در هفت نسل و مدل تولید می شود. آخرین مدل آن نیز Nissan Maxima 2017 است.

5.هوندا (Honda)
22.15 میلیارد دلار 

رده ی پنجم این رده بندی به دیگر غول ژاپنی یعنی شرکت هوندا  اختصاص دارد. این شرکت  در سال 1948 تاسیس و از سال1959 به بعد  به عنوان بزرگترین تولید کننده موتور سیکلت در دنیا شناخته می شود. شعار هوندا «قدرت رویاها» است. با تولید  خودرو مدل Acura نیز تحسین همگان را برانگیخت.


4.مرسدس بنز(Mercedes-Benz)
24.17 میلیارد دلار

چهارمین برند با ارزش دنیای خودرو به مرسدس بنز تعلق دارد. از کوچک گرفته تا بزرگ همگی در سرتاسر جهان میدانند که مرسدس بنز همیشه جزو  بهترین های دنیای خودرو  بوده است. پس از ادغام  دایملر و بنز در سال 1926 این کمپانی با تولید اتوبوس و کامیونت های مختص خود شروع به پیشرفت کرده و به یکی از غول های آلمانی تبدیل شده است. شعار مرسدس بنز «یا بهترین یا هیچ چیز » است. دیگر شعار مرسدس بنز نیز « بهتر از این را فقط خدا می تواند بیافریند!» است.


3.فولکس واگن(Volkswagen)
27.06 میلیارد دلار

رتبه سوم این رده بندی نیز مختص دیگر کمپانی خودرو ساز آلمانی یعنی فولکس واگن است. این کمپانی که شهرتی جهانی دارد با تولید 8 میلیون دستگاه خودرو در سال به یکی از سه  کمپانی ثروتمند دنیا تبدیل شده است. از مدل های مورد استقبال واقع شده ی این شرکت میتوان Jetta, Golf, Passat را نام برد.  شعار این شرکت « یک زاویه دید کافی نیست!» است.



2. بی ام و ( BMW)
28.96 میلیارد دلار

کم کم به بالای قله ی برترین های  خودرو سازی جهان نزدیک می شویم  و اکنون نوبت به نامی است که بدون شک منتظر شنیدن آن بوده اید! کمپانی ای که با مدل  i8 Spyder Concept  خود یکی از مدرن ترین خودرو ها را روانه بازار کرد. این کمپانی به تازگی جشن صد ساگی خود را پشت سر گذاشته و از شعار های  بی ام و  میتوان «نهایت یک خودرو» و «لذت واقعی رانندگی»  را نام برد.

 1.تویوتا (Toyota)
34.9 میلیارد دلار 

پیشتاز بلامنازع این رده بندی کمپانی ای جز تویوتا با ارزش 34.9 میلیارد دلار نیست! شعار تویوتا که به تازگی نیز عوض شده ، « Let's Go Places» می باشد. تویوتا 10 میلیون خودرو  را در سال  روانه بازار میکند.


مترجم: فاضل سوری
منبع:http://www.milliyet.com.tr

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران