کد خبر : ۹۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
نخستین نسل سوبارو لگاسی در سال 1989 با هدف ارائه طراحی لوکس و اسپرت و فضایی راحت برای آسایش سرنشینان وارد بازار شد.
به گزارش خودروکار، سال ۱۹۸۹ اولین مدل از لگاسی توسط شرکت ژاپنی سوبارو معرفی شد، برخورداری از یک طراحی لوکس و ایجاد فضایی راحت برای آسایش سرنشینان از مهمترین اهداف این کمپانی در ساخت نسل نخست این خودرو بود اما در نسل‌های دوم تا پنجم که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۴ ادامه داشت، سبک اسپرت از اهمیت بیشتری برای این خودروساز برخوردار بود.

 
نسل ششم این خودرو از سال ۲۰۱۵ عرضه شد این نسل از لگاسی در سال 2014 در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی گردید؛ کمپانی ژاپنی وعده داده که نسل هفتم این مدل را در سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد کرد. این خودرو توسط بنیاد KBB آمریکا، به‌عنوان بهترین محصول در کلاس سدان سال ۲۰۱۷، شناخته‌ شده و توسط موسسه‌ ALG، پرتقاضاترین خودروی سدان دست دوم، با کم‌ترین افت قیمت بوده است.


بدنه  سوبارو لگاسی با فرمی اسپرت و کوپه و ظاهر آن در دو تیپ استاندارد و اسپرت که نسخه‌ دوم، با جلوپنجره‌ ساده و تمام مشکی، بوده عرضه می شود همچنین فاصله‌ محورهای این خودرو اندکی با افزایش همراه بوده تا فضای زانو بیشتر شود.

در نمای جلو، چراغ‌ها کشیده و نسبتا بزرگ همراه با نوار LED روشنایی روز به شکل C، طراحی شده و در گوشه‌ چراغ‌ها، بخشی نارنجی رنگ برای راهنما در نظر گرفته شده است؛ جلوپنجره، یک شش ضلعی چند ردیفه فلزی بوده که لوگوی سوبارو، در وسط آن قرار دارد شاید علت استفاده از جلوپنجره‌ بزرگ با هواکش‌های عریض، که بخش زیادی از سپر را شامل شده سبب کاهش هزینه‌های تولید و ارائه یک خودرو با نمایی اسپرت و تهاجمی خودرو شود؛ همچنین از اقدامات این خودروساز در طراحی این اتومبیل می توان به خودداری از استفاده از پلاستیک در ساختار اصلی سپرها و قاب‌ گلگیرها اشاره کرد چرا که صرفا در مجرای هدایت هوا و پیرامون مه‌شکن‌ها، از این نوع مواد سیاه‌رنگ استفاده شده است.


قسمت جانبی تمامی نسخه‌های این خودرو، از آینه‌ بغل های دوتکه بهره گرفته که با چراغ راهنما ارائه می‌شوند؛ اما بخشی فلزی و قسمت دیگر، از پلاستیکاست. طراحی کلی بدنه، کوپه به همراه یک شیب ملایم که از سقف آغاز و تا انتهای خودرو، ادامه داشته شکل گرفته است. لگاسی در نسخه‌ پایه از چرخ‌های اسپرت ۱۷ اینچ استفاده کرده که در صورت سفارش نوع ۱۸ اینچ، در تیپ لیمیتد ارائه می شود.

در نمای پشت، چراغ ها با نوار LED و فرم C دیده طراحی شده اند که در بخش چراغ دنده عقب، با رنگ سفید و متمایز از زمینه دیده می‌شود. جایگاه پلاک، به‌صورت تورفتگی درب عقب، در نظر گرقته شده است.

در کابین این خودرو، یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در وسط داشبورد قرار داشته و مجرای عبور هوا و تهویه‌ مطبوع، در بالای آن به چشم می خورد دکمه‌ی مربوط به فلاشر و هشدار خطر، میان این دو مجرای تهویه مطبوع طراحی شده است. نمایشگر دیجیتال و باریک دیگری، زیر مانیتور اصلی وجود داشته که درجه‌ حرارت محیط را با توجه به حضور سیستم تهویه‌ دوگانه، به‌صورت جداگانه نمایش می دهد. از جمله دیگر مشخصات فضای داخلی لگاسی بخش مربوط به دسته‌دنده و فضای مربوط به جای‌گذاری لیوان بوده که در این قسمت، دریچه‌ای است که انواع گوشی‌های موبایل امروزی را در خود جا می‌دهد و البته با ۲ خروجی شارژ USB، طراحی شده است.

پیشرانه‌ پایه برای سوبارو لگاسی، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان تولید قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۱۰۰ دور بر دقیقه بوده حدود ۹ ثانیه زمان می‌برد تا این مدل، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ظرف ۲۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت لگاسی با پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتر، ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است همچنین میانگین مصرف سوخت این خودرو ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و در ترافیک شهری، نزدیک به ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با سرعت ثابت بزرگراه، ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف بنزین خواهد داشت. درکنار سیستم دو دیفرانسیل، لگاسی استاندارد با جعبه‌دنده‌ اتوماتیک CVT و ۶ سرعته ارائه می شود.

 

کمپانی ژاپنی سوبارو برای جذب علاقه‌مندان به سدان‌های اسپرت و پرشتاب، نسخه‌ دیگری با پیشرانه‌ ۳.۶ لیتری نیز عرضه کرده که قدرت ۲۵۶ اسب بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن‌متر از دور موتور ۴۴۰۰ دور بر دقیقه را ارائه می‌کند. این مدل، در زمانی حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با گذشت ۱۸ ثانیه از شروع حرکت به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این تیپ از لگاسی ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت بوده و میانگین مصرف سوخت ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف بنزین لگاسی با پیشرانه‌ ۳.۶ لیتر، در ترافیک شهری ۱۱.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه، ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بو؛د این مدل هم مانند نمونه پایه از یک گیربکس 6 سرعته CVT بهره می برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران