کد خبر : ۹۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
«خودروکار» گزارش می دهد؛
طوفانی که به تازگی در آمریکا به راه افتاد، بلای جان انسان ها و خانه و خودرو ها شد.

به گزارش خبرنگار خودروکار، این روزها اخبار مربوط به طوفان هاروی که آمریکا را به هم ریخت مدام در جریان بود و انگار این طوفان از نوع سوم، تریلیون ها گالون آب بر سر تگزاس ریخت.



هیوستون و اطراف آن از مناطقی بودند که سخت ترین آسیب ها را دیدند و برآورد می شود در این میان 66 نفر جان خود را از دست داده باشند و 44 هزار خانه خراب شده باشند. همچنین بر اساس برآورد ها، به نظر می رسد نزدیک به یک میلیون خودرو با جریان آب رفته باشند.




تصاویر تهیه شده از این طوفان به خوبی گویای همه چیز است. تصاویری که نشان می دهد خودروهایی با پلاک بین ایالتی که با جریان آب گل آلود به هر طرف می روند و حتی آب داخل آن ها را پر کرده یا روی آن ها را پوشانده است.



در تصاویری که از طوفان هاروی منتشر شده، غم انگیز ترین ها مربوط به خودروهای کلاسیک و قدیمی بود که در میان آن ها یک پورشه 911 و چندین شورلت کوروت و وایبر و همچنین تعدادی فراری قدیمی به چشم می خورد. البته خودروهای زیر آب رفته از نظر قانونی باید ثبت شوند و خریدار از زمان زیر آب بودن آن ها اطلاع داشته باشد.



در حالی که انتظار می رود خودروهای کلاسیک و قدیمی که آسیب دیده اند، مجددا تعمیر شوند و به صاحبانشان باز گردند، اما می بینیم که پس از تعمیر و بازیابی دوباره بدون هیچ نشان و علامتی از طوفان، برای فروش به صاحبان جدید آماده می شوند. این سرنوشت بیشتر برای خودروهای SUV و خودروهای خانواده رقم می خورد.



آخرین بار، پس از طوفان سندی سال 2012 نیویورک و نیوجرسی این روند برای خودروهای آسیب دیده رخ داد و طبیعتا این روند غیر قانونی بعد از طوفان هاروی هم تکرار خواهد شد. متاسفانه انتظار داریم تصاویر ناراحت کننده و مشابهی از طوفان ایرما در فلوریدا به دستمان برسد.




ترجمه : گلنوش محب علی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران