کد خبر : ۹۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
نمایشگاه خودرو فرانکفورت(25)
شرکت های هیوندای، سیتروئن، کیا و سئات از شرکت هایی هستند که با توجه به اقبال جهانی از کلاس خودرویی کراس‌اوور یا همان شاسی بلند های سایز متوسط، بیشترین تمرکز خود را بر روی این این کلاس گذاشته اند و مدل های جدید و مدعی خود را به نمایشگاه خودرو فرانکفورت آورده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، امروزه کلاس خودرویی کراس اوور در اروپا، جدیدترین مدل ها و مدعی ترین خودروها را راهی بازار می کند. مردم نیز به این کلاس خودرویی علاقه مند شده اند و فروش کراس اوور ها یا همان شاسی‌بلندهای سایز متوسط به بیشترین میزان خود در سالهای اخیر رسیده است. پیش بینی می شود تا سال 2021 که موعد دوباره برگزاری نمایشگاه فرانکفورت است، مدل های جدیدتری رونمایی شود و فروش این کلاس خودرویی به بیش از دو برابر افزایش یابد تا فروش کنونی 1.16 میلیون دستگاه کراس اوور به 2.2 میلیون دستگاه افزایش یابد.



در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت، که در حال برگزاری است، نیز شاهد جولان مدلهای کراس‌اوور توسط شرکت های مختلف هستیم که بیشترین تمرکز را بر روی این کلاس خودرویی متمرکز کرده اند. از این شرکت ها باید به هیوندای، کیا، سیتروئن و سئات اشاره کرد.

یان فلچر تحلیلگر ارشد موسسه خدمات پردازش اطلاعات IHS Markit  نیز از رسیدن رقابت در این  کلاس به اوج خود سخن به میان آورده است. از شاسی بلند های سایز متوسط جدیدی که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت حضور دارند باید به مدلهای Citroen C3 Aircross، VW T-Roc، Hyundai Kona، Kia Stonic و‌ Seat Arona اشاره کرد که از رقیبان جدی پژو 2008 و رنو کپچر به حساب می آیند.

 




 



همچنین با توجه به رونق خودروهای کلاس شاسی‌بلند در جهان و علی الخصوص اروپا، این کلاس خودرویی به میدان رقابت خودروسازان آسایی همچون نیسان، تویوتا و هیوندای تبدیل شده است و این سه خودروساز بیش از سایر رقبا بر سر کسب عنوان پرفروش ترین خودروساز شرقی در بازار اروپا در تکاپو هستند.


هیوندای در حال حاضر شرکت‌های ژاپنی تویوتا و نیسان را بالاتر از خود می بیند ولی با توجه به استراتژی خود در پی کسب عنوان پرفروش‌ترین برند خاور دور و همچنین کسب عنوان پر استقبال ترین برند آسیایی در میان اروپائیان است. از این رو طبق چشم انداز 2021 خود قصد در دست گرفتن کلاس شاسی‌بلندها در اروپا در سال 2021 میلادی را دارد.

در حال حاضر 35 درصد از فروش محصولات هیوندای در اروپا به کلاس شاسی‌بلند تعلق دارد و این شرکت به دنبال افزایش فروش در این کلاس خودرویی است. از شرکت های رقیب هیوندای باید به نیسان و تویوتا، که به ترتیب 70 و 30 درصد فروش محصولات آنها به خودروهای شاسی‌بلند تعلق دارد، اشاره کرد.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: ototeknikveri.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران