کد خبر : ۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
«خودروکار» گزارش می دهد؛
تکنولوژی جدید شرکت آئودی رانندگی در ترافیک را تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت به عهده خود خودرو می گذارد تا مدت زمان اتلافی در پشت ترافیک به اوقات فراغت راننده تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت خودروسازی آئودی از سیستم خودران جدیدی پرده برداشت که رانندگی در ترافیک‌های سنگین را به خود خودرو محول می‌کند و از این بابت به جای خستگی ناشی از راندن خودرو در ترافیک می‌توان خودرو را روی حالت خودران گذاشت تا خودرو به مکان استراحت راننده، بدون هیچ استرس و دل مشغولی برای رانندگی تبدیل شود.



این سیستم خودران «هدایتگر خودکارAi » نام دارد و بنابر استاندارد های SAE، اولین سیستمی است که رانندگی خودکار در سطح 3 را رائه می کند. آئودی A8 جدید از سیستم هدایتگر خودکار Ai بهره می‌برد و در ترافیک تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت کنترل کامل خودرو را می‌توان به این سیستم خودران سپرد. هنگام استفاده از سیستم « هدایتگر خودکار Ai » میزان شتاب‌گیری، کنترل سرعت، فرمان و ترمز، همگی  به این سیستم هوشمند محول می‌شود و راننده با خیال آسوده می‌تواند به مشاهده  اخبار یا استراحت و حتی مطالعه بپردازد.



در سیستم « هدایتگر خودکار Ai » بر خلاف رانندگی مستقل در سطح دوم، رانندگان مجبور نیستند به طور مداوم ماشین را دنبال کنند، می‌توانند بر فعالیت دیگری که توسط سیستم اطلاعاتی و تفریحی وسیله نقلیه پشتیبانی می‌شود، تمرکز کنند.

در مورد سازمان SAE شایان ذکر است که سازمانی علمی و آموزشی غیرانتفاعی است که در زمینه پیشرفت تکنولوژی فعالیت دارد و بیش از 90 هزار مهندس و دانشمندان، که از اعضای SAE هستند، توسعه اطلاعات فنی در تمام اشکال وسایل نقلیه از جمله خودرو، کامیون، اتوبوس، هواپیما، وسایل نقلیه هوافضا، دریایی، راه آهن و .. را برعهده دارند.




مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobilgazetesi.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران