کد خبر : ۹۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
اپل و اندروید به عنوان دو غول بزرگ تولیدکننده سیستم های عامل تلفن همراه این روزها با بدست گرفتن بیش از ۸۰ درصد از بازار به سراغ خودروها رفته اند و قصد دارند رقابتشان را در سطح جدیدی دنبال کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت و تغییر است به طوری که دیگر ارتباط راننده با خودرو مطرح نیست بلکه تلفن های همراه به دنبال ارتباط گرفتن با خودرو هستند. برای سال های متمادی، خودروسازان از نرم افزارهایی طراحی شده توسط خودشان استفاده می کردند اما حالا با ورود اپل و اندروید به دنیای خودروسازی باید منتظر فصل جدیدی در این صنعت باشیم.

اپل این ماه از جدیدترین محصولاتش یعنی آیفون ۸، ۸ پلاس، X‌ و iOS 11 رونمایی خواهد کرد  و به همین سبب باید منتظر یک آپدیت جدید برای نرم افزار Apple Carplay نیز باشیم. در همین راستا گوگل و سیستم عامل اندروید نیز چندی پیش آخرین آپدیت خود یعنی Oreo 8.0‌ را منتشر کرد که موازی با آن Android Auto‌ نیز آپدیت خواهد شد.

در حال حاضر این دو غول صنعت تلفن همراه، با قدرت وارد بازار خودروسازان شده اند و بخشی از آن را نیز به تسخیر درآورده اند اما همچنان برخی از خودروسازی ها مانند تویوتا و لکسوس ترجیح می دهند از نرم افزارهای شخصی خودشان استفاده کنند و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه روزی مقاومت آن ها در مقابل پیشرفت تکنولوژی شکسته خواهد شد. با این حال برندهای لوکس مانند پورشه و ب ام و این روزها به سراغ نرم افزار Apple CarPlay  رفته اند و لامبورگینی نیز به صورت آزمایشی از این نرم افزار بر روی مدل سنتناریو استفاده کرده است.

اگر به لیست بلند خودرهایی که از این دو نرم افزار استفاده می کنند نگاهی بیاندازیم با اسامی جالبی روبرو خواهیم شد. در برخی موارد خودروسازان از هر دو سیستم به صورت همزمان کمک گرفته اند.

خودروسازانی که Apple CarPlay  همکاری دارند عبارتند از :

Aston Martin، Bentley، BMW، Ferrari، Nissan، Porsche

خوروسازانی که ازAndroid Auto ‌ و  Apple CarPlay‌ استفاده می کنند عبارتند از :

Volvo، Volkswagen، Subaru، Mitsubishi، Mercedes-Benz، Maserati، Lincoln، Kia، Hyundai، Honda، GMC، Ford، Chevy، Audi، Acura

دقت داشته باشید که تمامی خودروهای این خودروسازان از این دو نرم افزار استفاده نمی کنند و ورود نرم افزارهای هوشمند اپل و اندروید از مدل های 2017 و 2018 آغاز شده است و ممکن است در آینده تمامی خودروها به این دو نرم افزار تجهیز شده و رقابت تازه ای در بازار آن ها رقم بخورد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران