کد خبر : ۹۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
بسیاری از راننده ها با حفظ کردن آدرس مشکل دارند و به حافظه سپردن دقیق خیابان و کوچه ها را بسیار سخت می دانند. بنز در خودروهای جدید خود از یک زبان ساده تر برای ادرس یابی استفاده کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دیگر باید اسم و آدرس های بلند را فراموش کنیم چرا که روش های جدیدی برای یافتن آدرس به وجود آمده است که هرکدام می توانند کار شما راحت تر از گذشته کنند. مرسدس بنز در حال حاضر قصد دارد از یکی از این روش ها که تا حدودی عجیب هم به نظر می رسد برای خودروهای آینده خود استفاده کند.

در سیستم مسیریابی جدیدی که بنز بر روی خودروهای خود نصب خواهد کرد، دنیا به مربع های ۳ متر در ۳ متر تقسیم شده و هر مربع یک نام سه بخشی جداگانه دارد. برای مثال برای یافتن مرکز تحقیقات بنز دیگر نیاز به پیدا کردن دقیق آدرس یا دانستن نام خیابان ها نیست بلکه با گفتن سه کلمه گیره کاغذ، سیستم و عادت به سیستم صوتی خودرو می توانید آن را برروی نقشه یافته و مسیر مورد نظر نیز به شما نشان داده خواهد شد.



البته این سیستم تنها برای خیابان ها به کار گرفته نمی شود و عمده فایده آن برای مکان هایی است که هیچ آدرسی ندارند. برای مثال شما قصد دارید دوست خود را در اواسط یک جاده بلند سوار کنید، در این حالت دوست شما نام مربعی که در آن قرار دارد را گفته و شما به راحتی و به سرعت به آن جا خواهید رفت.

سجادخان، نایب رییس بخش دیجیتال و تکنولوژی شرکت دایملر می گوید: این سیستم می تواند شما را با کمترین میزان خطا به مقصد برساند بدون اینکه مشکلی داشته باشید و یا نیاز به حفظ کردن آدرسی طولانی باشد.



اولین خودروهای مرسدس بنز که به این سیستم مجهز خواهند شد تا ۶ ماه آینده روانه بازار می شوند، البته با حضور جی پی اس های بسیار قوی که امروز در دنیا کاربرد دارد و سیستم های نرم افزاری خودروها نیز از آن بهرمند هستند، شاید این سیستم جدید بنز به موفقیت چشمگیری نرسد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران