کد خبر : ۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
«خودروکار» بررسی کرد؛
دولت از محل واردات و شماره‌گذاری خودرو برای چهارماهه نخست سال جاری درآمدی یک هزار و720 میلیارد تومان پیش‌بینی کرده که تنها 700 میلیارد تومان آن محقق شده و با توجه به ممنوع بودن ثبت سفارش خودرو پیش‌بینی بر آن است تا درآمد دولت در پایان تابستان از این محل بسیار کاهش یابد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، طبق اطلاعات به‌دست‌آمده دولت برای چهارماهه نخست سال جاری از محل مالیات واردات خودرو، مالیات بر نقل‌ و انتقال اتومبیل و مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمدی 17.2 هزار میلیارد ریالی را متصور بوده که بررسی‌ها نشان از آن دارد دولت تنها از این سه محل درآمدی مجموعاً هفت هزار میلیارد ریال  از آن خود کرده است.

بررسی‌های دقیق‌تر نشان از آن دارد که در چهارماهه نخست سال 1396، دولت از محل مالیات واردات خودرو 90 میلیارد تومان درآمد داشته و این در حالی است که مصوب دولت برای این مدت یک هزار و 90 میلیارد تومان بوده است.

در مدت مشابه سال گذشته دولت از این محل 80 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به سال جاری درآمد دولت از مالیات واردات خودرو افزایش‌یافته است.

همچنین دولت از محل مالیات بر نقل‌وانتقال اتومبیل 170 میلیارد تومان درآمد داشته که پیش‌بینی درآمدی دولت از این محل  برای سال جاری 250 میلیارد تومان بوده است. در سال گذشته مدت مشابه دولت دقیقاً 170 میلیارد تومان درآمد از محل مالیات بر نقل‌وانتقال اتومبیل از آن خود کرده است.

برخلاف دو مورد گذشته دولت بیش از پیش‌بینی خود از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو  درآمدکسب کرده است، دولت برای چهارماهه نخست سال جاری از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمد 380 میلیارد تومانی را متصور بوده که درآمد دولت از این محل 440 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.در حالی این ارقام به ثبت رسیده که از 12 تیرماه سایت ثبت سفارش خودرو حتی برای نمایندگان رسمی بسته شده و اجازه واردات خودرو جدید وجود ندارد، حال با این شرایط پیش‌بینی می‌شود در آمارهای تابستان فاصله بسیار شدیدی بین میزان درآمد محقق و پیش‌بینی‌شده دولت وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران