خودروکار|اخبار خودرو ایران و جهان | khodrocar.ir

ECU یا مغز خودرو را بشناسیم
نکته فنی 29 مرداد ماه «خودروکار»؛

ECU یا مغز خودرو را بشناسیم

ECU مغز متفکز خودروهای انژکتوری یکی از بخش‌های مهم در خودروهای امروزی به شمار می‌آید و تاثیر مستقیمی در کارکرد پیشرانه(موتور) دارد.
عیب یابی سیستم احتراق خودرو از رنگ دود اگزوز
نکته فنی 28 مرداد ماه «خودروکار»

عیب یابی سیستم احتراق خودرو از رنگ دود اگزوز

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که دود متساعد شده از خودرو‌ها به چه معنا است و از رنگ دود خودرو به چه نکاتی می توان پی برد.
مشکل اصلی تعمیرکاران خودرو، فناوری های قدیمی است
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران:

مشکل اصلی تعمیرکاران خودرو، فناوری های قدیمی است

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: فعالان این صنف از مشکل قدیمی و فرسودگی ماشین ها و فناوری ها رنج می برند؛ موضوعی که به بیشترین مطالبه ما از خارجی ها بویژه در دوره پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تبدیل شده است.
بررسی فشار باد لاستیک‌های خودرو
نکته فنی 23 مرداد ماه «خودروکار»؛

بررسی فشار باد لاستیک‌های خودرو

فشار باد لاستیک‌ها اساسی‌ترین عامل فرسایش لاستیک‌ها، کوبش و تاثیرپذیری فرمان است و به همین دلیل باید به طور مداوم بررسی و تنظیم شود.
آشنایی با سیستم کنترل در سراشیبی (DAC) و کنترل در سربالایی (HAC)
نکته فنی 22 مرداد ماه «خودروکار»

آشنایی با سیستم کنترل در سراشیبی (DAC) و کنترل در سربالایی (HAC)

سیستم‌های کنترل خودرو در سراشیبی و سر بالایی اخیرا مورد توجه بسیاری از خودروسازان، مخصوصا برای خودروهای شاسی بلند قرار گرفته که این سیستم به کمک خودروها را در سر بالایی‌ها و سراشیبی‌ها می‌آید.
گيربكس CVT و تفاوت های آن با گيربكس معمولی

گيربكس CVT و تفاوت های آن با گيربكس معمولی

سیستم انتقال قدرت متغیر(CVT) که به آن انتقال قدرت پیوسته هم گفته می‌شود، یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک است که به شکل یکپارچه نسبت‌ دنده را تغییر می‌دهد.
علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟
نکته فنی 21 مرداد ماه «خودروکار»

علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟

برای اکثر رانندگان خودروها با سیستم دنده دستی اتفاق افتاده که در هنگام تعويض دنده دستی و قرار دادن آن در حالت دنده عقب، صدای ناهنجاری شنیده می‌شود که این امر نتيجه فعل و انفعالاتی در سيستم چرخ دنده‌ها است.
مزایای باد نیتروژن در لاستیک خودرو
نکته فنی 20 مرداد ماه «خودروکار»

مزایای باد نیتروژن در لاستیک خودرو

امروزه در حالی استفاده از باد نیتروژن در لاستیک خودروها مرسوم شده که عمده کاربرد آن‌ها پیش از این در لاستیک هواپیماها، خودروهای نظامی و مسابقه‌ای بود.
یافتن مشکلات خودرو به زبان ساده (4)
نکته فنی 19 مرداد ماه خودروکار؛

یافتن مشکلات خودرو به زبان ساده (4)

تمامی خودروها پس از مدتی دچار مشکلات فنی می‌شوند که البته هرکدام از این مشکلات دارای نشانه های خاصی است وحرفه ای ها متوجه آن ها می شوند اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصا پیدا و برای رفع آن اقدام کرد.
دلایل کاهش روغن موتور
نکته فنی 18 مرداد ماه «خودروکار»

دلایل کاهش روغن موتور

کاهش روغن موتور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید جدی گرفته شود به این دلیل که می‌تواند آسیب‌های جدی به خودرو وارد کند.
روزنامه های اقتصادی