کد خبر : ۱۰۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
برخی راننده ها خیال میکنند تنها داشتن زا‍پاس در خودرو می تواند برای سفر با آن کافی باشد در صورتی که هر سفری حتی اگر درون شهری هم باشد نیاز به وسایل متعددی دارد که همیشه باید در خودرو نگهداری شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بعضی اقلام مانند آچارهای خودرو، زاپاس، جک و ... از جمله وسایلی هستند که همراه داشتن آن ها در کوتاه ترین سفرهای درون شهری هم لازم است اما تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که قرار دادن آن ها در خودرو می تواند کمک بسیاری به راننده ها در شرایط اضطراری کند. در لیست زیر تعدادی از مهمترین وسایلی که باید همیشه در خودرو داشته باشید را آماده کرده ایم.

*نقشه فیزیکی

پیش از این می توانستیم بگوییم که در همه خانه ها یک نقشه فیزیکی از شهر یا کشور وجود داشت که هنگام سفر آن را به همراه داشتیم و استفاده می کردیم اما با ظهور نقشه های دیجیتالی برروی تلفن همراه و همچنین سیستم های رهیاب ماهواره ای که بر روی خودروها نصب شده است دیگر نقشه فیزیکی جایی در خودرو ندارد اما فراموش نکنید که همیشه نمی توان به سیستم های تلفن همراه و اینترنت متصل بود و گاها در دوردست ترین نقاط نیاز به نقشه فیزیکی دارید تا حداقل راه بازگشت به خانه را پیدا کنید.

*شارژر تلفن همراه  

تلفن همراه به وسیله ضروری و یار غار انسان ها تبدیل شده است به همین دلیل کم شدن شارژ آن می تواند ناراحتی و اضطراب زیادی را برای صاحبانش به وجود بیاورد. بهتر است همیشه یک شارژر ساده در خودرو داشته باشید که تا در مواقع لازم بتوانید از آن بهره مند شوید. این روزها شارژرهای فندکی هم در بازار موجود است که گوشی شما را در حین روشن بودن خودرو شارژ می کند.

*جلیقه شبرنگ

شاید داشتن این وسیله در خودرو خیلی عجیب به نظر برسد اما در خاطر داشته باشید که حادثه خبر نمی کند. امکان دارد در تاریکی شب خودروی شما خراب شود و پوشیدن این لباس باعث حفظ جان شما خواهد شد چرا که راننده های دیگر به راحتی شما را تشخیص می دهند.

*جعبه کمک های اولیه

در خودروهای لوکس و نیمه لوکس امروزی حتما یک جعبه کمک های اولیه وجود دارد اما اگر خودروی شما به این تجهیزات مجهز نیست حتما برای تهیه یک جعبه کمک های اولیه ساده اقدام کنید. شاید داشتن چند گاز استریل یا مایع ضد عفونی کننده در نگاه اول بیهوده باشد اما در مواقع اضطراری می تواند به مهمترین چیز دنیا تبدیل شود.

*تجهیزات باتری

داشتن یک باتری یدک در خودرو همیشه کارآمد است چرا که هیچوقت نمیتوانید زمان دقیق خالی شدن باتری را حدس بزنید به همین دلیل بهتر است یک باتری جداگانه در خودرو نگهداری کنید. البته به خاطر وزن سنگین باتری یدک شاید برخی راننده ها راضی به حمل همیشگی آن نباشند در این صورت بهترین کار به همراه داشتن سیم های رابط برای اتصال باتری با یک باتری سالم دیگر است.

*پتو و بالش مسافرتی

شاید خنده دار باشد که بگویم پتو و بالش دو وسیله ضروری برای خودرو هستند اما وجود این وسیله ها در خودرو می تواند در مواردی کمک بزرگی به سرنشینان و راننده کند. با توجه به این که فصل سرما نزدیک میشود و امکان دارد سیستم گرمایشی خودرو شما هر لحظه از کار بیافتد پس داشتن پتو لازم است. همچنین  داشتن یک بالش مسافرتی می تواند در زمان استراحت راننده کمک حال باشد.

*وسایل یخ زدایی

«زمستان نزدیک می شود»، جمله ای کوتاه اما خاص است که عمق  آن را دقیقا زمانی متوجه خواهید شد که در یک صبح زمستان قصد سفر به محل کار را دارید ولی تمام شیشه های خودرو یخ زده اند. در این حالت تنها داشتن چند مایع ضد یخ شیشه و نمک می تواند کمک حال شما باشد. در طول این فصل حتما وسایل یخ زدایی به همراه زنجیر چرخ در ماشین داشته باشید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : metro.co.uk

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران