کد خبر : ۱۰۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
بخش زیادی از خریداران این روزهای بازار خودرو عمدتا به دنبال سدان هایی هستند که علاوه بر برخورداری از کیفیت بالا از ظاهر فریبنده ای هم بهره مند باشند.

به گزارش خودروکار، با وجود اینکه این روزها مردم سراغ خودرو های جمع و جور را می گیرند و بخش زیادی از کمپانی های خودروسازی برای داشتن سهم دربازار خودروهای کوچک به تولید این اتومبیل ها می پردازند اما همچنان جایگاه خودروهای سدان خانوادگی در مراتب بالایی قرار دارد .

در این گزارش به بررسی مشخصات فنی و ظاهری 2 خودروی سدان خانوادگی پرطرفدار می پردازیم.

ویژگی ها و مشخصات رنو تالیسمان

کمپانی رنو توسط وان دن آکر، طراح هلندی نمای جلو تالیسمان را با یک جلو پنجره عریض، لوگوی بزرگ رنو و چراغ های خشن در کنار LED های مخصوص روز با طرحی شبیه به حرف C، طراحی کرده است.

کمپانی فرانسوی به منظور اینکه خودرو عریض تر جلوه کند چراغ های جلو را تاحد زیادی از هم دور نگه داشته با توجه به اینکه رنو در سگمنت سدان های خانوادگی قرار گرفته و از فاصله محوری ۲۸۱۰ میلی متر برخوردار بوده خودرویی نسبتا بزرگ به شمار می رود به همین علت کمپانی رنو به منظور هماهنگی میان اجزای این سدان در طراحی رینگ های 18 اینچی را در نظر گرفته تا فضای گلگیر به درستی پر شود. چراغ های عقب هم به تبعیت از طراحی چراغ های جلو دو تکه بوده و بخش قابل توجهی از آن بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته که لوگوی رنو در میان است.

تالیسمان با ۴۸۵۰ میلی متر طول، با سوناتا LF برابر و ۴۴ سانتی متر از پژو ۴۰۵ کشیده تر بوده همچنین عرض این خودرو به ۱۸۷۰ میلی متر رسیده و حدود ۱۸ سانتی متر از پژو ۴۰۵ عریض تر است. ارتفاع تلیسمان نیز ۱۴۶۰ میلی متر است.

صندلی های جلو برقی، گرمکن صندلی های جلو و فرمان، سردکن صندلی های جلو، هدآپ، صفحه نمایشگر RLINK 8.7 اینچی، سیستم صوتی BOSE، ۱۳ بلندگو، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال TFT، ماساژور صندلی های جلو، آینه حساس به نور، چراغ های جلوی LED، روشن شدن اتوماتیک مه شکن با توجه به چرخش در پیچ، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم جلوگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، کروزکنترل و لیمتر سرعت، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، آینه تاشو برقی، شیشه های اتوماتیک، ستون فرمان با قابلیت تنظیم در چهار جهت، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، روشن و خاموش شدن خودرو به صورت اتوماتیک، روشن شدن خودرو از روی سوییچ، سنسور نور و باران، پنج حالت پیش فرض رانندگی و قابلیت تنظیم پارامترهای متغییر خودرو به صورت دلخواه، نروپردازی داخلی با رنگ های متفاوت، تودوزی چرم و طح چوب، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب با قابلیت پیش بینی شرایط خودرو از کنار، موس وسط، سیستم کمکی پارک نیمه خودکار، دوربین دید عقب، پورت USB شارژ برای سرنشیان جلو و عقب از جمله امکانات این خودرو محسوب می شوند. از دیگر مشخصات این خودرو فضای 608 لیتری صندوق عقب بوده که با خواباندن صندلی های عقب به 1022 لیتر می رسد.

تلیسمان در تست تصادف سال ۲۰۱۵، پنج ستاره ایمنی از موسسه EuroNcap دریافت کرد. ۸۶% سلامت برای سرنشینان بزرگسال، ۸۴% سلامت برای سرنشینان کودک، ۶۸% سلامت برای عابر پیاده و ۷۶% صحت عملکرد امکانات ایمنی خودرو است همچنین این خودرو از شش ایربگ نیز برخوردار است.

پیشرانه ی 1.6 لیتری تالیسمان 190 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و گشتاور 260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه تولید می کند این قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل شده و موجب می شود تا این خودرو برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 7.7 ثانیه زمان نیاز داشته باشد ضمنا حداکثر سرعت  این سدان فرانسوی 225 کیلومتر در ساعت است.

مصرف سوخت داخل شهر این خودرو 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، در خارج شهر 4.6 لیتر و به صورت ترکیبی 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر با مخزن سوخت 51 لیتری است.

 

ویژگی ها و مشخصات کیا اپتیما

سال 2000 اولین نسل از اپتیما توسط شرکت خودروسازی کیا موتورز روانه‌ی بازار شد. در سال 2015 شرکت کیا نسل چهارم اپتیما را با امکانات و قابلیت‌های جدیدی ارائه کرد که این خودرو در پنج مدل‌ LX،LX1.6T ،‌EX ،‌SX و‌ SXL عرضه می‌شود.

کیا بر روی اپتیما GT-Line از موتور Theta 2.4 MPi استفاده نموده که یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بوده و  171 اسب‌بخار در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 178 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 را تولید می کند. این مدل از یک گیربکس 6 سرعته‌ی اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی دنده از روی فرمان، بهره می برد.

از جمله تجهیزات ایمنی در این خودرو می توان به سیستم تشخیص نکات کور خودرو (BSD)، سیستم کمکی برای تغییر لاین حرکت (LCA) که بر روی آینه‌های جانبی نصب شده، سیستم دید اطراف خودرو (AVM) ،سیستم کنترل کروز خودکار (ACC)، سیستم چرخش دینامیک چراغ‌ها (DBL) که همزمان با چرخش فرمان اتومبیل، چراغ‌های جلو را در مسیر حرکت می‌چرخاند اشاره کرد.

شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم حافظه‌ی یکپارچه‌ی آینه‌ها و صندلی (IMS)، گرمکن فرمان، صندلی تاشوی عقب با نسبت 60:40، صفحه کیلومتر سوپرویژن دارای نمایشگر 4.3 اینچی، سیستم تهویه و گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن صندلی‌های عقب، سقف‌شیشه‌ای پانوراما، سیستم تهویه‌ی خوکار با قابلیت تنظیم دوگانه، سیستم ضد بخار اتوماتیک، سیستم پخش صوتی بی‌نظیر Harman/Kardon با هندزفری بلوتوث، 10 اسپیکر، ساب‌ووفر 8 اینچی و یک آمپلی‌فایر خارجی از تجهیزات رفاهی این کره ای است.

براساس ادعای شرکت کیا، شاسی این خودرو از نوع فولاد فوق‌مقاوم است که موجب شده تا اپتیما 2017 پنج ‌ستاره در تست تصادفات از سازمان NHTSA دریافت کند.



منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام /

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران