کد خبر : ۱۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
گامی خلاقانه در راستای ایجاد شرایط ایمن برای راننده و سرنشینان؛
دانشجوی دانشگاه شهرکرد موفق به ساخت سیستم گرم‌کن شیشه‌شوی خودرو با استفاده از دو حسگر و یک سیستم گرم‌کننده در مسیر جریان آب شد.
به گزارش خودروکار، این دستگاه که توسط الهام شجاعی، دانشجوی رشته‌ ریاضی کاربردی دانشگاه شهرکرد طراحی و ساخته شده است، به نوعی برف‌پاک‌کن نجات بوده و یک سیستم گرمایشی به منظور جلوگیری از انجماد آب، از مخزن ذخیره تا ورودی به نازل‌های آب‌پاش با استفاده از برق خودرو است.

سیستم گرم‌کن شیشه‌شوی خودرو زیر مجموعه‌ بخش مکانیکی خودرو بوده و به گونه‌ای طراحی شده که آب مخزن توسط پمپ کوچکی با کمک شیلنگ به نازل‌های آب‌پاش منتقل می‌شود و پس از قرارگیری روی شیشه،  عملیات تمیز کردن شیشه صورت می‌گیرد.

این عملیات در فصل سرد به‌ویژه در مناطق سردسیر که یخ زدن آب موجب اختلال در عملکرد برف‌پاک‌کن خودرو می‌شود، حائز اهمیت زیادی است و می‌تواند مانع از مختل شدن عملکرد سیستم شیشه‌شوی خودرو، کاهش میدان دید و خطر تصادف شود.

این دستگاه با شماره ثبت 87779  در اداره‌ ثبت اختراع سازمان ثبت اسناد و املاک  کشور به ثبت رسیده است و همچنین با دارا بودن قابلیت ساخت و استفاده، گامی خلاقانه در راستای ایجاد شرایط ایمن برای راننده و سرنشینان است.

طرح اولیه‌ این اختراع در شانزدهمین جشنواره‌ جوان خوارزمی در سال 93 به عنوان طرح برگزیده انتخاب شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران