کد خبر : ۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
طی چهار نسل گذشته، نیسان قصد مقابله با حریفانی از جمله تویوتا "یاریس" و سوزوکی "سویفت" را داشت اما نتوانسته بود موفقیت چندانی به دست بیاورد. اکنون بیش از 7 میلیون دستگاه نیسان میکرا در اروپا به فروش شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، امروزه، نیسان میکرا با داشتن ظاهری پویا، تکنولوژی های به روز و امکاناتی که رنو کلیو نیز دارای آن هاست (دارای خط تولید مشترک هستند) خواهان رقابت با بازاری است که پیشتازان آن فورد "فیِستا" و فولکس واگن "پُلو" هستند.

به گفته رئیس بخش تولید، آقای لورن ماریون، این خودرو ساخته شده است تا یک پرچمدار برای نیسان باشد. نیسان تا کنون خودرو های منسجم زیادی را تولید کرده مانند مدل قشقایی و یا جوک، اما اکنون زمان آن رسیده که ثابت کنیم که در همه دسته ها توانایی داریم.
به گفته کنو کاتو، مدیر پروژه، نیسان در اروپا بسیار شناخته تر است. در نتیجه انتخاب اسم میکرا (Micra) زیاد دشوار نبود.

نیسان به دنبال دست یابی به یک طراحی پویا، مدل مفهومی "Sway" را 18 ماه پیش در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش گذاشت. نقاط قوت طراحی میکرا، کمتر شدن طول کاپوت نسبت به مدل های پیشین و سقف مواج و کوتاه تر است.
 


در این ماشین از مواد تر و تمیز مدل گران قیمت تر قشقایی استفاده شده است؛ دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی است. می توان در قسمت کناری در های خودرو یک بطری آب 1.5 لیتری را قرار داد. همچنین تنظیمات صندلی جلو به صورت برقی است و دیگر اهرمی در کار نیست و تمامی این ویژگی ها مورد پسند اروپایی ها است.

نیسان میکرا از نظر تکنولوژی تمامی امکانات خودرو های گران قیمت تر را دارد مانند سیستم حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری، دوربین های اطراف و تشخیص گر ترافیک.

این خودرو در حال حاظر دارای یک موتور 1.5 لیتری دیزلی چهار سیلندر است. سری های دیگر آن که دارای موتور 0.9 لیتری توربو شارژ هستند در آینده ای نزدیک عرضه می شوند. جعبه دنده این خودرو هم بر اساس عادت همیشگی نیسان یک جعبه دنده اتوماتیک CVT است.

کارشناسان تایید می کنند که این مدل و رنو کلیو دارای رابطه ای نزدیک با همدیگر هستند اما اکنون این دو خودرو بر روی دو شاسی کاملا متفاوت ساخته شده اند.



شرکت نیسان تولید این خودرو را از ماه دسامبر آغاز خواهد کرد. هنوز بسیار زود است که بخواهیم درباره قیمت این خودرو بحث کنیم، اما به گفته نیسان، رقابت سختی بین این ماشین و رقیبانش از جمله فولکس واگن پُلو خواهد بود که قیمت آن از 11 هزار دلار آغاز می شود.

ترجمه: مازیار جعفریه
منبع: AutoCar
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران