کد خبر : ۱۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
«خودروکار» گزارش می دهد؛
تیم SRT کرایسلر به تازگی از روش مخفی نگهداشتن مراحل طراحی و توسعه پروژه پیشرانه دیمن پرده برداشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، گروه تخصصیSRT خودروسازی کرایسلر معمولا نام هواپیماهای جنگنده قدیمی را به عنوان کد برای موتورهای در حال توسعه خود انتخاب می کند. برای مثال موتور 392 به عنوان آپاچی شناخته می شد همچنین موتور قدرتمند هلکت 6.2 لیتری پیش از معارفه نیز به عنوان هلکت یاد می شد.

با این حال این شرکت برای  پیشرانه نسخه جدید چلنجر به نام «دیمن» نام «بنی(Benny)» را انتخاب کرد تا این پیشرانه قدرتمند که حال لقب قدرتمندترین پیشرانه پرخوران V8 جهان را با خود یدک می کشد، در طی مراحل توسعه و طراحی جلب توجه نکرده و پروژه لو نرود.

آنطور که اخبار نشان می دهد، کریس کاولند، مدیر بخش پیشرانه های SRT در کودکی علاقمند به انیمیشنی بوده است که در آن یک گربه به نام «بنی» حضور داشت. تیم توسعه این موتور ابتدا قصد داشتند رنگ آبی به مانند همان گربه را برای این پیشرانه انتخاب کنند اما در نهایت رنگی را انتخاب کردند که بتواند در مقابل گرما مقاوم باشد.

 مهندسان SRT سخت تلاش کردند تا تمامی حواس ها را از این موتور جدید پرت کنند تا به هیچ عنوان اطلاعاتی از آن به بیرون درز نکند. حتی برخی از مهندسانی که بر روی این موتور کار می کردند در اصل نمی دانستند بر روی چه پروژه ای مشغول به فعالیت هستند. برای مثال فردی که مسئول ساخت بخش سوخت بوده است هیچ ایده ای در مورد آینده این سیستم و احتمال قرار گرفتن آن بر روی خودروی «دیمن» نداشته است.

همچنین مهندسان SRT مجبور بودند برای تست های فنی پیشرانه دیمن تا تعطیلات پایان هر هفته صبر کنند تا زمانی که هیچ کس در شرکت نیست بتوانند پیشرانه پر سر و صدای جدید دیمن را بدون هیچ گونه جلب توجهی تست کنند. در تست هایی که در روزهای کاری در اتاق داینو انجام می شد، با دستکاری اعداد خروجی تجهیزات، سایر مهندسان را قانع می کردند که پیشرانه مورد بررسی یک پیشرانه معمولی هلکت است در حالی که پیشرانه دیمن خروجی به مراتب بالاتر از هلکت دارد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : roadandtrack.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران