کد خبر : ۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
دومین تست رانندگی مردمی برند DS شرکت آرین موتور تابان در پارکینگ بزرگ پارک ارم برگزار شد تا مشتریان از نزدیک با کلاس خودروهای پریمیوم فرانسوی آشنا شده و توان آن ها را به چالش بکشند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، برند نوپا فرانسوی DS که چیزی فراتر از دو سال از حضور آن در کشور نمی گذرد پنج شنبه گذشته دومین تست رانندگی مردمی خود را در پارکینگ مجموعه تفریحی ارم برگزار کرد. در این مراسم که از ساعت 10 صبح پنج شنبه آغاز و تا بعد از ظهر ادامه داشت تمام محصولات حال حاضر این برند از جمله DS3، DS5، DS5 LS و DS6 حضور داشتند و علاقه مندان می توانستند با ثبت نام به نوبت با هریک از خودروها تحت شرایط کنترل شده به رانندگی بپردازند و در صورت تمایل به خرید با آشنایی بیشتر، ضمن بهره وری از یک درصد تخفیف اضافه تر ویژه این مراسم برای هر محصول، مدل مورد نظر خودر را انتخاب کنند.


نکته بارز این تست رانندگی حضور شخص کریس وارد، معاون اجرایی برندهای DS و میتسوبیشی در ایران، در مراسم بود که شخصا با مشتریان و علاقه مندان به تست رانندگی و معرفی ویژگی های خاص سیستم کنترل سواری مدل DS6 می پرداخت.

کریس وارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خودروکار گفت: "بسیاری از مشتریان توجهی به ویژگی های خاص سیستم های الکترونیکی خودروهای امروزی و نقش آن ها در بهبود سواری و ارتقا ایمنی ندارند. به همین دلیل امروز شخصا با آن ها به تست سیستم کنترل سواری DS6 در مسیرهای خاکی و لغزنده پرداختم تا ضمن بهره‌وری از ویژگی های پریمیوم، طراحی زیبا و خاص گرایی برند با ویژگی‌های مهندسی خودروهای DS آشنا شوند چرا که این سیستم الکترونیکی فقط برای مدل DS6 ارائه شده است."


"وارد" در ادامه مصاحبه درباره جایگاه جهانی و وضعیت برند DS در ایران گفت: "برند DS برندی نوظهور اما رو به رشد است. این برند در مدت زمان کوتاهی سبد محصولات خود در کشور را به سرعت افزایش داد و در جایگاه جهانی نیز طی پنج سال آینده شش محصول جدید دیگر را به این سبد خواهد افزود چرا که رشد فزاینده فروش این برند پریمیوم فرانسوی افزایش تنوع سبد محصول را لازم داشت."


وارد افزود: "در ایران نیز مدل جدیدتر DS3 به عنوان ترکیبی از لوکس گرایی در قالب یک سوپر مینی شهری فروش قابل توجهی داشت و از وضعیت آن در بازار فعلی کاملا راضی هستیم چرا که سطح قابل توجهی از انتظارات ما در بازار ایران را بر آورده کرد. همچنین در راستای گسترش برند DS دومین شوروم اختصاصی برند DS طی یک ماه آینده پس از بلوار اندرزگو در منطقه سعادت آباد افتتاح خواد شد."

محصولات DS در ایران با مدل سوپرمینی DS3 آغاز می شود که به پیشرانه 1.2 لیتری توروبوشارژ به قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتون.متر مجهز شده است و در این سگمنت در ایران هیچ رقیبی ندارد که بتواند از دیدگاه فنی یا لوکس گرایی با آن مقابله کند.

DS5 دگر محصول این برند یک هاچ بک پنج در است که با تکیه بر قوای فنی قابل قبول پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ به قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتون.متر و البته طراحی خاص نمای خارجی و بسیار منحصر به فرد نمای داخلی تقریبا به اندازه DS3 مورد استقبال و توجه قرار گرفته است.

اما سدان DS5 LS از دیدگاه ویژگی های فنی شباهت زیادی به DS5 دارد چراکه سیستم انتقال نیرو این دو کاملا مشترک است. تفاوت بارز در اتاق دو خودرو است که البته در خاص گرایی نمای داخلی نیز به خوبی به چشم می خورد و از این جهت DS5 LS به اندازه DS5 خاص و منحصر به فرد نیست اما فضا بیشتری در مقایسه با DS5 دارد و برای خانواده انتخاب مناسب تری است.

DS6 اما تنها شاسی بلند این برند در ایران است که به گفته کریس وارد، با وارد شدن نسخه بزرگ تر DS7 Crossback در آینده نزدیک به ایران این شاسی بلند تنها نخواهد ماند. DS6 هم از همان پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ 160 اسب بخاری 240 نیوتون.متری دو برادر کوچک تر خود استفاده می کند با این تفاوت که با تجهیز به سیستم کنترل سواری و با وجود تک دیفرانسیل بودن توان بسیار خوبی در مسیرهای ناهموار خاکی، گلی و شن و ماسه از خود نشان می دهد.


محصولات  DS در ایران از حدود 140 میلیون تومان برای کوچک ترین مدل DS3 آغاز و با حدود 200 میلیون تومان برای دو مدل DS5 و DS5 LS ادامه می یابد و سر انجام به بازه تقریبی 220 میلون تومانی برای DS6 ختم می شود. علاقه مندان می توانند با مراجعه به وبسایت رسمی شرکت آرین موتور تابان از تمامی ویژگی های فنی و قیمت محصولات این برند آشنا شوند.

شرکت آرین موتور تابان طی روال مشخصی به برگزاری تست رانندگی عمومی محصولات خود می پردازد و از این رو در آینده نزدیک شاهد برگزاری تست های مشابهی برای خریداران بالقوه خواهیم بود.

خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران