کد خبر : ۱۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از بکارگیری سامانه سنجش تناژ وسایل نقلیه سنگین به صورت آنی در مبادی ورودی و خروجی تهران به منظور ارتقاء ایمنی و پیشگیری از تخلفات احتمالی خبر داد.
به گزارش خودروکار، سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ،‌ در خصوص جزئیات بکارگیری سامانه توزین قابل حمل خودروهای سنگین اظهار داشت:‌ پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از سامانه‌های توزین قابل حمل به جای استفاده از باسکول‌های سابق، نسبت به توزین خودروهای سنگین در مبادی ورودی و خروجی تهران بزرگ، اقدام می‌کند. 

 رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: این عمل در راستای ارتقاء ایمنی، پیشگیری و جلوگیری از ایجاد خسارت به ابنیه و همچنین افزایش ایمنی کاربران ترافیک انجام شده و از تخلفات پنهانی در حوزه حجم بار نیز جلوگیری خواهد کرد.

او با بیان این مطلب که در لحظه عبور وسایل نقلیه سنگین بلافاصله مقدار تناژ آن معلوم شده و هر محور وسیله نقلیه به صورت جداگانه وزن شده و در نهایت وزن نهایی جمع‌بندی خواهد شد، اعلام کرد: با استفاده از این سامانه اضافه بار احتمالی نسبت به ظرفیت مجاز درج شده در کارت وسیله نقلیه تعیین می‌شود. 

سرهنگ شریفی با بیان این مطلب که این سامانه حدود سه ماه است که در معابر و بزرگراه‌های ورودی و خروجی تهران اجرایی شده، از عملیاتی شدن این سامانه در بزرگراه شهید بابایی، آزادگان،‌ خرازی و یاسینی خبر داد. 

او گفت:‌ عملکرد مطلوب این سامانه مورد استقبال پلیس کشورهای عمان و الجزایر قرار گرفته است. 


منبع: فارس
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران