کد خبر : ۱۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
آغاز تست پروژۀ "drive me" در سوئد
کمپانی ولوو طرح بلند پروازانۀ خودروی بدون راننده که پروژۀ “Drive Me” نام دارد را آغاز کرد. این پروژۀ کمپانی ولوو بر روی مدل ویژۀ ولوو XC90 عملی شده و این خودرو گردش بدون راننده در شهر ها را آغاز کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ شروع این پروژه در شهر گوتنبرگ سوئد وتحت نام « آزمون رانندگی عمومی»  رقم خورده است. شما می توانید مهمان اولین مدل خودروی در حال تست در پروژۀ  "Drive Me” باشید و در این خودرو به کمک "سیستم کمک رانند" به گشت و گذار در  اطراف شهر بپردازید در حالی که راننده ای هدایت خودرو را در دست ندارد! در این تورهای گشت و گذار در اطراف شهر، تمام ویژگی های این سیستم جدید کمپانی ولوو تست می شود. 

علاوه بر اینها بررسی و تست تمام ویژگی های این سیستم رویائی در حضور مشتریان و در جلوی دیدگان آنها انجام می پذیرد.

اریک کولینگ، مدیر فنی  این پروژه در این مورد می‌گوید: «این یک نقطه عطف برای پروژه " Drive Me"  محسوب می‌شود. و با  دید متفاوتی که  مشتریان در مقایسه با مهندسان دارند و از طریق آن به خودروهای خود نگاه می‌کنند، بازخورد مورد نظر در ارتباط با کارایی این سیستم و دلایل استفاده از چنین  ماشین ها را بدست خواهیم آورد.»

شرکت ولوو بسی به سیستم جدید خود می بالد و مدعی است که سیستم هدایت خودکار در این خودرو به قدری قابل اعتماد است که  تمام جنبه‌های رانندگی را پوشش می دهد. و حتی ترافیک‌های سنگین و شرایط اضطراری را  تحت کنترل خواهد داشت.
از مزیت ها ی این سیستم مطالعه در حال رانندگی است.

اریک کولینگ، مدیر فنی  این پروژه معتقد است: در شرایط اضطراری ، عکس‌العمل این خودرو حتی سریع‌تر از بسیاری از انسان‌ها است.

اتومبیل‌های خودکار با راننده همکاری می‌کنند و  می توان گفت که چشم و گوش راننده هستند تا در شرایط ضروری به کمک او بیایند. این‌ سیستم جدید تاثیر فراوانی در حمل‌ونقل مطمئن خواهد داشت.  سال آینده، پروژه Drive Me ولوو به خیابان‌های لندن خواهد رسید و پس از آن به  احتمال زیاد به خیابان‌های برخی شهرهای چین هم برسد.

منبع: carmedya.com
ترجمان: فاضل سوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران