کد خبر : ۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
«خودروکار» گزارش می دهد؛
عمر خودروهای دیزل رو به پایان است و اقبال جهانی از خودروهای برقی، چه از سوی مردم و چه خودروسازان، روند کنار رفتن خودروهای آلاینده را سرعت بخشیده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دوره استفاده از وسایل نقلیه دارای سوخت فسیلی در شرف اتمام است و می توان گفت شمارش معکوس برای انقراض این سبک سوخت رسانی به پیشرانه ها آغاز شده است و در آینده‌ای نه چندان دور این وسایل نقلیه آلاینده از بازارهای فروش خودرو در سراسر جهان برچیده خواهند شد.

با وجود پیشرفت‌های حاصله در بخش پیشرانه‌های خودروهای دیزل و بنزینی، باز هم نمی‌توان از میزان آلایندگی  آنها و تخریب محیط زیست غافل شد. از این رو بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مطرح جهان رو به توسعه محصولات برقی و هیبرید آورده اند و می‌توان گفت دغدغه بسیاری از خودروسازان، حفظ جایگاه خود در بازارهای جهانی است که مستلزم آن نیز همسو شدن با اقبال جهانی از خودروهای دوستدار محیط زیست است.



مسلما طولی نخواهد کشید که رقیب اصلی خودروهای دیزل و حتی بنزینی، یعنی ابتدا خودروهای هیبرید و سپس خودروهای تمام برقی در صدر ثبت سفارشات کشورهای مختلف برای تامین نیاز مردم خود قرار گیرند و گواه این امر نیز تداوم رشد فروش این سبک خودروها در بازار های جهانی است.

با در نظر گرفتن محصولات جدید شرکت های مختلف خودروسازی می‌توان به اولویت قرار گرفتن تولید محصولات برقی پی برد و و اکثر شرکت ها به طور مداوم در حال ربودن گوی سبقت در زمینه ظرفیت باتری و افزایش شعاع پیمایش با هر بار شارژ در محصولات خود هستند.

همچنین دولت ها نیز به واسطه اهمیت موضوع و بحث سلامت محیط زیست و کاهش هزینه های تامین سوخت، رو به حمایت از خودروهای برقی و هیبرید آورده اند و به طور مداوم شاهد اعمال محدودیت برای خودروهای آلاینده به خصوص دیزل ها از سوی کشورهای مختلف بوده و هستیم.




از کشورهای پیشرو در زمینه اعمال محدودیت برای خودروهای آلاینده اعم از دیزل و بنزینی می توان به انگلستان، فرانسه، هلند، نروژ، چین، هند و همچنین کلانشهرهای مادرید، مکزیکوسیتی،آتن و پاریس اشاره کرد.

* کشورهای انگلستان و فرانسه در شرف تصویب قانون ممنوعیت تردد برای خودروهای بنزینی و دیزل از سال 2040 میلادی به بعد هستند.

* دولت هلند از فروش تنها خودروهای برقی و فاقد آلایندگی در بازارهای این کشور از سال 2030 میلادی به بعد خبر داده است.

* در کشور نروژ از سال 2025 میلادی به بعد قانون منع فروش خودروهای دیزل و بنزینی عملی خواهد شد و دولت برای استفاده کنندگان از خودروهای برقی معافیت مالیاتی و طرح های تشویقی دیگری را در نظر گرفته است.

*دولت چین در حال بررسی طرح ممونوعت تردد تمام خودروهای بنزینی و برقی از سال 2030 میلادی به بعد در خیابان های شهرهایش است.

*در هند نیز از سال 2030 میلادی به بعد فقط خودروهای برقی فروخته خواهد شد.


گزارشگر خودروکار: فاضل سوری

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران