کد خبر : ۱۱۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در گفت و گو با «خودروکار»:
برخی منابع از باز شدن سایت ثبت سفارش طی روزهای آینده خبر می‌دهند، این درحالی است که مدیرکل صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت می‌گوید، هنوز نامه و ابلاغیه جدیدی مبنی بر باز شدن سایت ثبت سفارش از سوی هیات وزیران به دست سازمان توسعه تجارت نرسیده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، حدود پنج ماه از بسته شدن سایت ثبتارش خودرو می گذرد و هنوز بعد از این مدت با وجود گمانه زنی های مختلف مبنی بر بازگشایی این سایت، گفته می شود که هیچ زمان مشخصی برای بازگشایی این سایت وجود ندارد.

علی علی آبادی، مدیرکل صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در این زمینه به «خودروکار» گفت: «در حال حاضر ابلاغ جدیدی در رابطه با باز شدن سایت ثبت سفارش به دست سازمان نرسیده است. از این رو نمی توان گفت که این سایت به طور قطع چه زمانی باز می شود.»

او  ادامه داد: «قرار است هیات وزیران دستور العملی مبنی بر باز شدن سایت ثبت سفارش ابلاغ کند که سازمان توسعه تجارت از زمان ابلاغ این دستورالعمل بی اطلاع است. از این رو شاید هفته آینده شاید هم زمانی دیگر این ابلاغیه به دست سازمان برسد و نمی توان برای باز شدن زمان سایت قول داد». 

مدیر دفتر واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه چه کسی پاسخگوی زیان وارد شده به واردکنندگان خودرو به دلیل بسته شدن سایت است؟ افزود:« هنگامی که وارداتی صورت نگرفته است، چه کسی ضرر کرده است؟ واردات بدون انجام ثبت سفارش کار غیر قانونی است و کسی در این میان ضرر نکرده است».

به گفته او، «ثبت سفارش اولین قدم واردات است؛ از این رو کسانی که می توانستند در مدت مقرر ثبت سفارش انجام دهند، زمان کافی در اختیار داشته اند. چرا که این ثبت های صورت گرفته 6 ماه معتبر هستند».

علی آبادی افزود: «بسته شدن سایت ثبت سفارش با برنامه صورت گرفته است و هیچ وارد کننده ای ثبت سفارش نداشته است هیچ ضرری نکرده است».

در حالی علی آبادی مدعی زیان نکردن وارد کنندگان است که با یک احتساب ساده می توان به این نتیجه رسید که همه چیز نه تنها به زیان واردکنندگان بلکه به زیان کارمندان آنها و مشتریان این بازار است. طی چند ماه گذشته با تصمیمات ناگهانی وزارت صنعت، گری مارکت به طور کامل نابود شده و از سوی دیگر از آنجاییکه سایت ثبتارش بدون اعلام قبلی به روی واردکنندگان رسمی هم بسته شده، بسیاری از واردکنندگان پیش از آن اقدام به پیش فروش خودرو کرده  بودند که اکنون در حال پرداخت خسارت دیرکرد تحویل یا انصراف به مشتریان هستند.

همچنین بسیاری از این شرکت ها اقدام به تعلیق نیروی کار برای مدیریت هزینه ها کرده اند. حالا پرسش اینجاست که با چه فرمولی می توان گفت که واردکنندگان ضرر نکرده اند؟

انتهای پیام/


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران