کد خبر : ۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
مدیرعامل پژو سیتروئن:
مدیرعامل پژو سیتروئن اعلام کرد: ما در همکاری با ایران سنگ تمام خواهیم گذاشت به گونه ای که مدردم ایران شاهد خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب باشند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کارلوس تاوارس در نشست مشترک پژو با مدیران ارشد ایران خودرو گفت: در الگوی کسب و کار جدید ما قوای محرکه نیز بومی سازی خواهد شد.

او ادامه داد: بومی سازی قطعات موتور همگرا با قرارداد ما با ایران خودرو است و موجب می شود که آسیب پذیری کم شود.

تاوارس در پاسخ به این سوال که چگونه تامین مالی پروژه با توجه به مشکلات بانکی صورت می گیرد گفت: ما نگرش خود جوشانه داشتیم و همکاری ما به سرعت پس از تحریم ها آغاز شد و ما نشان دادیم که به فعالیت در ایران علاقه داریم و این تامین مالی از طریق بانکهای ایرانی صورت خواهد گرفت.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز درباره شراکت مجدد ایران خودرو با پژو توضیح داد: پژو فقط شریک ما نیست بلکه با سایپا هم مذاکراتی را داشته است و ما با سایر خودروسازان جهان در حال مذاکره هستیم و شاید پژو و ایکاپ شریک اصلی ما نباشند.

تاوارس همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه صادرات ایکاپ به طور مشخص برای چه کشورهایی است، تصریح کرد: ما علاقه مندیم که گام به گام پیش برویم. اولین گام ما تولید محصولات جدید با فناوری های جدید در بازار ایران است. علاوه بر این توانمندی های تامین کننده گان ایرانی هم افزایش خواهیم داد.

او ادامه داد: همزمان برنامه ای را برای صادرات تنظیم خواهیم کرد. البته ابتدا باید ارزش افزوده ایجاد کنیم که قطعا برنامه صادرات زمانی محقق خواهد شد که هزینه های تولید در ایران کاهش یابد.

تاوارس درباره پرداخت غرامت به ایران گفت: ما امروز جمع شدیم که جوینت ونچر جدید را آغاز کنیم بنابراین مشکلات قدیم حل شده است.

جزییات پرداخت غرامت محرمانه است و قطعا در قالب تامین مالی انجام شده است، و انتقالات مالی در راستای توافقاتی که داشتیم انجام شده است.

مدیرعامل پژو سیتروئن در پاسخ به اینکه آیا پژو هم مانند رنو به دنبال تولید مستقیم در ایران خواهد بود؟ تاکید کرد: سهم بازار پژو در ایران بسیار عظیم بوده و از آنجاییکه خدمات پس از فروش و ایمنی برای ما اهمیت ویژه ای دارد و اگر بتوانیم این کار را خواهیم کرد.

یکه زارع نیز در همین زمینه تصریح کرد: ما به عنوان ایران خودرو به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم بازار ایران محل جنگ شرکت های خارجی شود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران