کد خبر : ۱۱۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
دولت فرانسه با فروش بخش دیگری از سهام شرکت رنو، کنترل خود را بر روی سهام این شرکت کاهش داد و این کار به گفته رئیس جمهور فرانسه کمک بسیاری به اقتصاد خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دولت فرانسه با فروش 4.7 درصد از سهام شرکت رنو، در حال حاضر تنها 15 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد که مبلغ 1.4 میلیارد دلار از این سهام توسط شرکت رنو خریداری شد و به گفته این خودروساز فرانسوی قسمتی از این مبلغ به کارکنان تعلق خواهد گرفت.

پیش از این، در سال 2015، دولت فرانسه، در واکنش به خرید بخشی از سهام رنو توسط نیسان و به منظور اعمال بیشتر کنترل توسط دولت، چهار درصد از سهام جهانی این خودروسازی را خریداری کرد که این جریان توسط امانوئل ماکارون، رئیس جمهور وقت فرانسه، که در آن زمان در سمت وزیر اقتصاد بود، هدایت شد. حال پس از گذشت نزدیک به دو سال، به عنوان رئیس جمهور فرانسه، نظر او در رابطه با این امر کاملا تغییر کرد و با فروش مجدد بخشی از سهام این شرکت، کنترل دولت فرانسه بر روی رنو را کاهش داد.

خاویر کاروئن، یکی از تحلیل گران اقتصادی فرانسه این‌گونه بیان کرد: "می‌توان این خبر را به فال نیک گرفت چون این امر باعث کاهش تنش‌ها میان کارلوس گوئن، مدیرعامل شرکت رنو و دولت فرانسه می‌شود. این امر همچنین می‌تواند موجب بهبود روابط رنو و نیسان در امر سرمایه‌گذاری مشترک شود."

در حال حاضر همچنان دولت فرانسه با اختلاف بسیار کم از نیسان، بزرگ‌ترین سهام‌دار رنو است. همچنین ارزش کنونی این شرکت معادل 22.6 میلیارد دلار است و این شرکت قصد دارد با برنامه ریزی‌های بلند مدت و افزایش سود دهی، این مبلغ را بیشتر و بیشتر کند.

باید دید که این اقدام دولت چه تاثیری بر روی یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان فرانسه خواهد داشت و آیا موجب بهبود روابط این شرکت با نیسان خواهد شد یا خیر.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: بلومبرگ

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران