کد خبر : ۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
چهار سال پیش زمزمه‌های تولد یک ابر خودرو 5000 اسب بخاری به گوش رسید اما هیچکس آن را جدی نگرفت اما حال پس از چهار سال این خودرو متولد شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، زمزمه‎های ساخت خودرویی با نام "Devel Sixteen"، چهار سال پیش در نمایشگاه خودرو دبی شنیده می‌شد و بر اساس ادعا‌های مطرح شده حداکثر سرعت آن 482 کیلومتر بر ساعت بود اما  هیچ یک از منتقدان و رسانه‌ها این حرف را جدی نگرفتند.


حالا چهار سال از آن ماجرا می‌گذرد و شرکت سازنده اعلام کرده است که نسخه اولیه این خودرو به احتمال بسیار زیاد در نمایشگاه خودرو دبی رونمایی خواهد شد. این خودرو که با همکاری یک شرکت ایتالیایی به نام "Manifattura Automobile" تولید می‌شود، در زیر کاپوت، یک موتور 12.3 لیتری 16 سیلندر با چهار توربوشارژ دارد که به لطف تمامی این‌ها می‌تواند قدرتی معادل 5000 اسب بخار (برابر قدرت پنج عدد مکلارن P1) تولید کند و به حداکثر سرعت 498 کیلومتر بر ساعت برسد.


به گفته شرکت سازنده، این هم یک خودرو شهری است و هنگامی که پا را بر روی پدال گاز فشار می‌دهید، تبدیل به یک هیولای غیر قابل کنترل می‌شود.

نمایشگاه خودرو دبی در تاریخ 23 آبان ماه در حالی آغاز می‌شود که Devel تنها هایپرکار این نمایشگاه نخواهد بود و رقبایی همچون شورولت کروت ZR1 با 750 اسب بخار در آن حضور خواهند داشت.

مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor1

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران