کد خبر : ۱۱۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
یادداشت/
امروز در حالی ماه صفر به پایان رسید که سفر ماجراجویانه جهرودی در سایپا آغاز شد، سایپایی که به گفته بسیاری از کارشناسان زیان انباشته بالایی دارد و سکان هدایت سایپا در این چند روز هم به سلیمانی(قائم مقام سابق ایران خودرو) و هم به سروش( مدیرعامل اسبق گروه بهمن) پیشنهاد شده بود اما آنها نپذیرفته بودند و همسفر کشتی سایپا در روزهای مواج کنونی نشدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، جهرودی با یک اراده جهادی به سایپا آمد و به گفته خودش باید دومین خودروساز بزرگ کشور را از مشکلات موجود نجات دهد، هر چند عملکرد جمالی هم در ۳۰ ماه مدیرعاملیش در سایپا حداقل در روی کاغذ مثبت بوده و نیاز به نظر کارشناسی و البته منصفانه دارد.

حکم شریعت مداری در روزهای تعطیل و درست در روزهایی که تمام مردان موثر حوزه خودرو تازه از سفر پاریس برگشته بودند خود جای تامل بسیار دارد.

گفته می شود با توجه به ترکیب سهامداران سایپا، حکم مدیرعامل را باید اعضای هیئت مدیره تایید و به امضای رییس ایدرو می رساندند اما شریعت مداری ظاهرا حکم شرعی این انتصاب را از قبل گرفته بود و با اختیار تام پای حکم جهرودی را امضا کرده است.

آنچه مسلم است دیگر نمی توان به تعارف های بزرگتر و کوچکتری شریعتمداری و نعمت زاده در اوایل تصدی این وزارتخانه اعتنایی کرد و کار از دست پدر صنعت و مدیران اطرافش کم کم خارج و به دست ترکیب جدید وزیر جدید صنعت سپرده می شود.

خط و نشان امروز وزیر و حکم زدن در روز تعطیل که مسیر لابی های ماندن هم مسدود است، نشان از عزم جزم شریعتمداری برای به دست گرفتم سکان هدایت خودرویی ها دارد. تغییری که شاید در روزهای آینده دامنه دار باشد و حداقل در خود گروه خودروسازی سایپا شاهد زلزله های چند ریشتری دیگر باشیم.

با این اوصاف یا حکم رفتن و آمدن جهرودی بقیه مدیران خودرویی را به خط و همسو با وزیر جدید می کند و یا باید منتظر تعطیلات و آخر هفته های دیگر باشیم که باز هم کدام رسانه در روز تعطیل و در میان خواب و بیداری مدیران، یک خبر انتصاب دیگر را با روتیتر "اختصاصی" منتشر می کند.


یادداشت از رضا حسینی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران