کد خبر : ۱۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
یک کارشناس مطرح کرد:
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد.
به گزارش خودروکار، امرالله امینی اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربه‌های جهانی در راستای خودروساز شدن دارد و این موضوع به این معنا نیست که ایران نمی تواند خودروساز شود.

او با بیان اینکه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آن ها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه سازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقه های مفقوده خود برسد.

امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کمتری نسبت به واردات دارد، قطعه سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه قراردادهای طراحی و قطعه سازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو می تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسائل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران