کد خبر : ۱۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نکته فنی 4 آذرماه «خودروکار»؛
مسافرت برای همه امری خوشایند و آرامش بخش است اما اگر در مسیر خودرو دچار مشکل شود این رویا می‌تواند تبدیل به کابوس شود، در نتیجه لازم است که پیش از مسافرت‌ وضعیت خودرو بررسی شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هنگامی که به یک مسافرت لذت بخش فکر می‌کنیم، خرابی خودرو می‌تواند مانند یک کابوس برای همه باشد. انجام معاینه فنی خودرو پیش از مسافرت می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که این کابوس گریبان شما را حین مسافرت نخواهد گرفت.

پیش از مسافرت این موارد را بررسی کنید:

*وضعیت و فشار تایرها را بررسی کنید. کم یا زیاد بودن فشار تایر می‌تواند بر مصرف سوخت و امنیت سرنشینان تاثیر داشته باشد. همچنین از صاف بودن یا نبودن لاستیک اطمینان حاصل کنید.

*ترک خوردگی شلنگ‌های خودرو و همچنین نشتی آن‌ها را بررسی کیند. این موارد می‌توانند موجب تاثیر در عملکرد سیستم تهویه مطبوع، فرمان و موتور شوند.

*سطح مایعات و فیلتر‌های خودرو را چک کنید. بررسی روغن هیدرولیک فرمان، روغن ترمز و روغن موتور یکی از مهم‌ترین موارد پیش از مسافرت است.

*وضعیت روشنایی چراغ‌های خودرو بررسی شوند. چراغ‌های جلو و عقب نقش مستقیمی در ایمنی سرنشینان در شب دارند. پیش از مسافرت حتما از سلامت چرا‌غ‌ها اطمینان حاصل کنید.

*سلامت ترمز‌ها و باتری را بررسی کنید.

شما از ما بپرسید!

*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می‌توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «خودروکار» به آن‌ها پاسخ دهد


خبرنگار خودروکار: مازیار جعفریه

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران