کد خبر : ۱۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
سال هاست که خودرو های مفهومی دارای آینه های بسیار کوچکی هستند و بسیاری از کمپانی ها سعی کردند تا از دست آینه های خودرو ها خلاص شوند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ تا همین چند وقت اخیر که ماشین ها مجهز به سیستم دوربین و صفحه نمایش می شدند، این کار برای کمپانی ها از نظر اقتصادی به صرفه نبود. به لطف تکنولوژی گوشی های هوشمندی در اختیار داریم که در عین کوچک بودن بسیار کارایی دارند، این در حالی است که خودرو سازان به دلیل قوانین بخصوص هنوز جایگزینی برای آینه های قدیمی و یزرگ پیدا نکردند.

ژاپن یکی از اولین کشور هاییست که این اجازه را داده است تا خودرو سازانش ماشین های بدون آینه تولید کنند. در پاسخ، عرضه کنندگان خودرو هم بر اساس همین قانون طرح های متفاوتی را برای این ماشین ها ارائه دادند. کادیلاک یکی از اولین شرکت هایی است که در مدل CT6 خود از این تکنولوژی استفاده کرده است، اما در آمریکا هنوز قانونی در این مورد به طور قطعی تصویب نشده است.

به علاوه از مزایای دیگری که خودرو سازان بر آن تاکید دارند این است که خودرو های بدون آینه دارای آیرودینامیک بهتر هستند و در نتیجه به دلیل کم شدن مقاومت هوا مصرف سوخت نیز کاهش می یابد که این به نفع مشتریان نیز هست. همچنین دوربین هایی که به جای آینه ها استفاده می شوند می توانند تصویری واضح تر از اطراف ارائه بدهند و نقاط کور خودرو را نیز پوشش بدهند. این دوربین ها در شب که نور کافی وجود ندارد می توانند تصویری واضح تر در اختیار ما بگذارند.
به گزارش Automotive News تا سال 2023، 29 درصد از خودرو های ژاپنی دارای دوربین دنده عقب هستند و آینه ی دنده عقب آن ها حذف می شود و حدود 12 درصد از ماشین ها دیگر دارای آینه نخواهند بود.

اما درباره این که چیدمان این صفحه نمایش ها که جایگزین آینه ها شده اند، در داخل اتاق ماشین چگونه خواهند بود، چندین حالت وجود دارد. یکی از احتمالات این است که این صفحه نمایش ها در قسمت وسط خودرو جایگزین قسمت کنترل تحویه خودرو، مانند کولر، خواهند شد. یکی دیگر از این چند احتمال این است که تمامی صفحه نمایش ها در قسمت بالای شیشه جلو ماشین قرار داده می شوند که به ما یک دید وسیع از قسمت عقب خودرو می دهد.

اما یکی از موانع برای این امر، راضی کردن مشتریان است. پیشنهاد دادن برای استفاده از دوربین به جای آینه یک چیز است و راضی کردن عموم مشتریان مساله ای دیگر. اما از بسیاری از جهات این امر مانند این است که ما به صفحه یک گوشی هوشمند در قسمت بالایی شیشه نگاه کنیم، یعنی این که ما به تصویری مصنوعی نگاه می کنیم. از جهتی دیگر این تکنولوژی دید وسیع تری از پشت ماشین در هنگام پارک کردن برای ما فراهم می کند.

به طور خلاصه، این امر فقط ساخت یک تکنولوژی برای کم کردن هزینه ها نیست، بلکه خریداران باید به این باور برسند که این امر بهتر و ایمن تر است یا حداقل دست کمی از آینه های قدیمی ندارد.

مترجم: مازیار جعفریه
منبع: MarketWatch
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران