کد خبر : ۱۲۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
گزارش «خودروکار» از دومین نمایشگاه خودرو تهران (13)؛
مدیران خودرو نیز با رونمایی از یک خودرو برقی در دومین نمایشگاه خودرو تهران به جرگه باریک خودروهای پاک در کشور می پیوندد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ شرکت مدیران خودرو، تولید کننده دو برند چری و MVM در ایران، چندی پیش دو محصول جدید چری تیگو 7 و  چری آریزو 5TE را رو نمایی کرد و از این رو در کنار سایر محصولات خود با دست پر به نمایشگاه خودرو تهران می آید. اما در کنار مدل های متنوع و سبد گسترده محصولات این خودروساز داخلی، وعده داده شده است که در دومین نمایشگاه خودرو تهران خودرو خاص دیگری به نمایش گذاشته شود.


خودرو مورد نظر نمونه الکتریکی سدان چری آریزو 5 با نام آریزو 5e است که صرفا برای نمایش به نمایشگاه خودرو تهران می آید و از این رو در بازار خودرویی کشور می توان از آن به عنوان خودرویی مفهومی یاد کرد. اگر چه شاید تنها نمایش یک خودرو در نمایشگاه خبر چندان مهمی به نظر نرسد اما این اتفاق در پس پرده خبر از اتفاق بزرگ جهانی دارد که به آرامی در کشور ما نیز در حال شکل گرفتن است.

روی آوردن بازار جهانی به خودروهای برقی در آینده نزدیک حتی کشورهای جهان سوم را نیز مجبور به استفاده از انرژی های پاک بخصوص نیروی الکتریسیته می کند و از این رو خودروسازان داخلی نیز باید به سرعت با این جریان جهانی همگام شوند.

آریزو 5e می تواند با یک بار شارژ مصافت 410 کیلومتر را بپیماید که برای خودرویی چینی رقم چشمگیری به حساب می آید که حتی در میان سایر رقبای هم رده خود یک سر و گردن بالاتر است. موتور برقی آریزو 5e یک نمونه 122 اسب بخاری 276 نیوتون.متری است که این خودرو را به حداکثر سرعت 152 کیلومتر بر ساعت می رساند. این خودرو در حالت شارژ سریع تنها در 30 دقیقه تا میزان 80 درصد از باتری های خود را شارژ می کند.

چری آریزو 5 الکتریکی صرفا ویژه نمایش در غرفه مدیران خودرو در دومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران حضور خواهد داشت. این نمایشگاه از روز دوشبنه این هفته از 6 تا 10 آذرماه از ساعت 10 تا 18 به روی بازدید کنندگان باز خواهد بود.

خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران