کد خبر : ۱۲۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
شرکت خودروسازی نیسان که خود یکی از پیشگامان تولید خودروهای برقی است، با رونمایی مدل جدید اینفینیتی "QX50" اعلام کرد که هنوز مرگ موتورهای بنزینی فرا نرسیده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شینیچی کیگا، رئیس گروه پروژه پیشرانه‌های بنزینی در شرکت نیسان اعلام کرد که این شرکت همچنان به توسعه تکنولوژی پیشرانه‌های درون سوز ادامه خواهد داد تا دست ردی به منسوخ شدن آن‌ها در دهه‌های آینده بزند. این خودروساز، هفته آینده از خودرو ایفینیتی QX50 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی خواهد کرد که در این خودرو از نسل جدید پیشرانه‌های بنزینی نیسان استفاده شده است.

اینفینیتی جدید اولین خودرو در صنعت خودروسازی است که در پیشرانه آن از سیستم "ضریب کمپرس متغیر" استفاده می‌شود. این سیستم در پیشرانه خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شود اما برای اولین بار نیسان آن را در خودروهای تولید انبوه استفاده کرده است. همچنین این پیشرانه دارای حداکثر بازده حرارتی است.

اصرار نیسان برای پیشرفت و توسعه خودروهای بنزینی می‌تواند چالشی را برای کسانی ایجاد کند که در انتظار دیدن پایان عمر موتورهای درون سوز و بنزینی هستند.

یکی از مشاورین ارشد شرکت خدمات مالی "IHS" در آسیا و اقیانوسیه، در رابطه با پیشرفت پیشرانه‌های درون سوز این‌گونه بیان کرد: "این یکی از غافلگیر کننده‌ترین چشم‌اندازها در صنعت خودرو است و این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا خودروهای برقی بهترین راه برای کاهش آلایندگی‌ها هستند؟"

سیستم ضریب کمپرس متغیر که نیسان در پیشرانه جدید مدل QX50 استفاده می‌کند موازنه بسیار خوب میان قدرت و مصرف سوخت ایجاد می‌کند و این در حالی است که هزینه آن چندین هزار دلار کمتر از سیستم‌های هیبریدی است.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: رویترز
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران