کد خبر : ۱۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
گزارش «خودروکار» از دومین نمایشگاه خودرو تهران (36)؛
چند روز مانده به آغاز دومین نمایشگاه خودرو تهران، خبرهایی مبنی بر سورپرایز خاص ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در این نمایشگاه منتشر شد تا کنجکاوی همه را نسبت به این سورپرایز برانگیزد، حالا دو روز بعد از آغاز این رویداد مهم خودرویی، سورپرایز پژو در شهر آفتاب می درخشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در غرفه ایکاپ که سایه به سایه ایران خودرو قرار گرفته است، شما با یک خودروی خاص مواجه می شوید که مانند جواهر می درخشد و البته با محافظ شیشه ای که در اطرافش دارد، تلاش شده تا مثل جواهر از آن نگه داری شود. این همان سورپرایز پژو برای نمایشگاه خودرو تهران است. کانسپتی بی نظیر با نام "اگزالت".

این کانسپت مشکی رنگ که اندامی کشیده دارد، دارای طراحی خاص با برجستگی خطوط است که تبدیل به عاملی برای جذابیت بیشتر آن شده است. طراحی داخلی آن نیز با چوب انجام شده و ظاهری کلاسیک دارد و شاید شما را یاد کت وشلوارهای راه راه و خوش دوخت فرانسوی بی اندازد.

اگزالت نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته شد و حالا دو نسخه از آن در جهان وجود دارد که یکی از آنها به رنگ آبی در شوروم شانزلیزه پژو در معرض بازدید قرار داده شده و دیگری اکنون در تهران می درخشد.

پیر فوره، معاون فروش شرکت ایکاپ درباره این کانسپت به خبرنگار خودروکار می گوید: "اگزالت آخرین کانسپت پژو است. در حقیقت می توان گفت این کانسپت آینده محصولات پژو است که امروز در معرض دید عموم قرار دارد چرا که از سبک و زبان طراحی آن در تمامی محصولات خود الهام میگیریم."


او می افزاید: "اگزالت خودرویی هایبرید است. یک پیشرانه بنزینی و یک موتور برقی 50 کیلوواتی 70 اسب بخاری دارد که بصورت ترکیبی قدرتی برابر با 340 اسب بخار قدرت تولید میکند. طراحی داخلی اگزالت نشان دهنده سدانی کاملا لوکس بوده و طراحی داخلی آن به سبک i-cockpit (آی کاکپیت) است که نسل جدید داشبوردهای پژو را تشکیل می دهد و اولین بار بر روی پژو 208 در سال 2012 معرفی شد."

فوره درباره جنس مواد داخلی این کانسپت توضیح می دهد: "متریال داخلی خودرو مفهومی اگزالت از چوب و پارچه بسیار مرغوبی است که در ساخت اشیا ارزشمند و پوشاک های گرانقیمت صنعت مد استفاده میشود."

او در پاسخ به این پرسش که چرا این کانسپت به نمایشگاه تهران آورده شده، تصریح می کند:"نمایش خودروی مفهومی پژو در نمایشگاه خودرو تهران دقیقاً به این معناست که کشور ایران برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد."



















انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران